Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در شلمچه:

حضور دانش آموزان در مناطق جنگی بهترین راه حفظ فرهنگ ایثار و شهادت


جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه گفت: تأثیر حضور دانش آموزان در مناطق جنگی بیش از هر فعالیت دیگری جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین آنها، می باشد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ دانش آموزان ابرکوه در دومین روز سفر راهیان نور به مناطق جنگی جنوب، میهمان اروندرود و کربلای شلمچه بودند.

مهدی ابرقویی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه، در حاشیه این سفر با توجه به اهداف آموزشی و تربیتی اردوهای راهیان نور، در گفتگو با سرو ابرکوه اظهار کرد: تعداد بیش از 200 نفر از دانش آموزان پسر ابرکوه در اردوی راهیان نور جنوب شرکت و از برنامه های فرهنگی، آموزشی، زیارتی و سیاحتی آن در مناطق مختلف استفاده کردند.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه، خاطر نشان کرد: دانش آموزان و نوجوانان با حضور در مناطق جنگی غرب و جنوب و دیدن صحنه های بازسازی شده عملیات ها از نزدیک، بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می شوند.

ابرقویی با اشاره به بازدید کاروان از مناطق دهلاویه، هویزه، اروندرود، شلمچه و معراج الشهدا ادامه داد: رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان در دوران 8 سال دفاع مقدس که پس از پیروزی انقلاب در تاریخ ایران سرنوشت ساز بود، نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به ضرب المثل معروف شنیدن کی بود مانند دیدن، گفت: در همین راستا اگرچه تصاویر، فیلم ها، اسناد کتبی و... در زنده نگه داشتن دوران جنگ تحمیلی موثر است ولی، دیدن این صحنه ها از نزدیک می تواند تأثیری چندین برابر در روحیه دانش آموزان و نسل امروز داشته باشد.

انتهای پیام/ م.ح




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد