Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد:

حضور زنان در قالب مردانه بزرگترین خطری که زنان جامعه را تهدید می کند/ تثبیت جایگاه زن در گروه علم و آگاهی است


حضور زن در قالب یک مرد، بزرگترین خطری که زن را تهدید می کند و موجب تنزل شخصیت و جایگاه وی خواهد شد.

به گزارش سرو ابرکوه، اولین کارگروه زنان و خانواده شهرستان ابرکوه در سال جاری با حضور دکتر فخر السادات خامسی هامانه مدیر کل دفتر امور بانون و خانواده استانداری یزد و بانوان مشاور فرمانداران شهرستان های مختلف استان در فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

طی این نشست دکتر خامسی اظهار داشت: اسلام بر خلاف بسیاری از جوامع، زنان را از ابتذال خارج کرده و منزلت بخشید که این منزلت در زمان انقلاب تجلی یافت؛ حضور حداکثری بانوان، باعث شد عده ای انقلاب ایران را « انقلاب چادرها» بنامند. بعد از انقلاب نیز بانوان همیشه در صحنه و ضامن پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران بودند.

خامسی جهل و بی دینی را از جمله عواملی دانست که جایگاه زن را تحت تأثر قرار می دهد و گفت: امام خمینی(ره) نگرش جدیدی از زنان ترسیم کرد که باعث شد در زمان انقلاب در تظاهرات ها صدای زنان رساترا ز صدای مردان باشد و این نشان دهنده شور و شعور بانوی ایرانی است.

وی افزود: تثبیت جایگاه والای زن در جامعه در گرو علم و آگاهی آنان در زمینه های مختلف می باشد زیرا حضور ویژه زنان در جامعه ای مسئله ای غیر قابل انکار است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده در استانداری یزد تصریح کرد: حضور زن در قالب یک مرد بزرگ ترین خطری است که زن را تهدید می کند و موجب تنزل شخصیت و جایگاه وی خواهد شد. یک زن کامل و قابل احترام زنی است که در کنار انجام فعالیت های اجتماعی و سیاسی نقش مادری و همسری خود را فراموش نکند.

خامسی خاطر نشان کرد: زن باید در فعالیت های اجتماعی شرکت کند و در عین حال تفاوت های خود را در خلقت با مردان در نظر بگیرد و مسئولیت های خود را در قالب زنانه ادامه دهد.

وی در رابطه با کارگروه زنان و خانواده گفت: در این کارگروه می توان راهکار های مخلتف در راستای حل معضلات و مشکلات شهرستان را بررسی کرده و طرح های اجرای بساری را در همین کارگروه به تصویب رساند.
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد