Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرماندار ابرکوه هشدار داد

خطر 35 مورد فروچاله در حوالی ابرکوه/ مدیریت مصرف آب کشاورزی تنها راهکار مقابله با این پدیده


فرماندار ابرکوه گفت: برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی در چند دهه اخیر، منجر به ایجاد 35 مورد فروچاله در زمین های حوالی شهر ابرکوه و روستای دهوک این شهرستان شده است.

سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه در گفتگو با سرو ابرکوه اظهار کرد: خشکسالی و برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی در طی چند دهه اخیر، منجر به ایجاد 35 مورد فرونشست و فروچاله در زمین های حوالی شهر ابرکوه و روستای دهوک این شهرستان شده است.

رسولی افزود: تدابیر لازم برای رفع نگرانی ها و جلوگیری از ادامه این فروچاله ها و شکاف های عمیق تیمی از متخصصان کشوری از محل فروچاله های مذکور بازدید و تدابیر پیشنهادی جهت کاهش خسارات این پدیده را در دستور کار قرار داده اند.

وی ادامه داد: راهکار اساسی و قدم اول برای جلوگیری از وقوع چنین پدیده ناخوانده ای مدیریت برداشت مصرف آب بالاخص در بخش کشاورزی است و لازم است در شرایط فعلی و جلوگیری از خسارات بیشتر درمصرف آب بخش کشاورزی تجدید نظر جدی شود.

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه تاکنون 20 جلسه شورای حفاظت منابع آب در سطح شهرستان برگزار شده است بیان داشت: یکی از مصوبات جلسه شورای حفاظت منابع آب خاموشی یک ماهه چاه های کشاورزی این شهرستان بود که از اول دی اجرا و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی افزود: با خاموشی چاه های کشاورزی، بخشی از سفره های آب زیرزمینی تقویت و جلو برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی گرفته شود.

انتهای پیام/ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد