Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در استان یزد:

رسانه ها نباید خودشان را به فرهنگ تحمیل کنند


مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در استان یزد گفت: باید از رسانه به عنوان ابزار تاثیرگذار در مبحث فرهنگ استفاده کرد، نه اینکه رسانه را به فرهنگ تحمیل کرد.

کاظم شاملو رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد در گفتگو با سرو ابرکوه، ضمن اشاره به نقش اثرگذار رسانه در اشاعه فرهنگ اظهار کرد: فرهنگ عمومی موضوعی هست که به دلیل فراگیری تمام عرصه های زندگی ما را به خود اختصاص داده است. لذا حساسیت و اهمیت آن برای ما ملموس نبوده و نامحسوس می باشد.


شاملو ادامه داد: فرهنگ در واقع سراسر زندگی ما از لحظه تولد که نامی برای ما انتخاب می کنند، تا لحظه مرگ که دنیا را ترک می کنیم، با ما اجین شده است.


رئیس خبرگزاری ایرنا گفت: بحث رسانه سابقه طولانی دارد، اما فضای رسانه در حوزه و شکل امروزی، حدود یک صد سال پیش تاکنون، وسیع تر شده است و اثرگذاری آن بر مسائل فرهنگی بیشتر از سنوات گذشته مشاهده می شود.


وی تصریح کرد: علت این امر این است که بخشی از آن مربوط به رشد تکنولوژی هایی است که در بحث رسانه استفاده می کنیم. حدود 70 الی 80 سال پیش در کشور ما، که تنها صدا و سیما و رسانه های محدودی فعالیت داشتند، تا امروز که روزنامه ها به صورت گسترده و متنوع، تکثیر پیدا کرده اند، همه مبین این می باشد، که رسانه ها در واقع دچار یک توسعه رو به تزاید هستند.


شاملو عنوان کرد: این توسعه و سرعت انتشار اثراتی در حوزه فرهنگ داشته است که بعضأ دیده می شود؛ مثلا اولین مدها در رسانه ها رواج می بایند. بنابراین باید از ابزار رسانه در این برهه از زمان که دسترسی به آن تسهیل شده است، به عنوان ابزار تاثیرگذار در مبحث فرهنگ استفاده کرد.


وی تاکید کرد: در غیر اینصورت رسانه ها خودشان را به فرهنگ تحمیل می کنند. رسانه ها باید بر موجی که فرهنگ ایجاد می کند، حرکت کنند، که اگر چنین نباشد شاهد آسیب هایی خواهیم بود که بخش قابل توجهی از آن قطعا ریشه در رسانه دارد.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد