Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئيس اداره منابع آب ابركوه:

دشت ابركوه با کسری 1.1 میلیارد مترمکعب از دشت‌هاي بحراني كشور است


رئيس اداره منابع آب ابركوه اظهار كرد: دشت ابرکوه با کسری تجمعی مخزن معادل 1.1 میلیارد مترمکعب، یکی از دشت‌های بحرانی در كشور است.

به گزارش سرو ابرکوه، محمدحسين باقري رئيس اداره منابع آب ابركوه در نشست آموزشی- ترویجی كه با حضور مدیران و كارشناسان جهادکشاورزی و مدیران شرکت‌های تعاونی ابركوه برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب افزود: مقایسه وضعيت كنوني دشت ابركوه با کسری مجموع کل کشور يعني 120 میلیارد مترمکعب و مقایسه با 608 دشت دیگر کشور، عمق فاجعه و ادامه نابودی منابع آب زیرزمینی در این دشت را بیشتر نمایان مي‌كند.


وي با اشاره به طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی، اظهار كرد: اين طرح از سال 1393 به عنوان مسئله‌ای براي نجات منابع آب کشور از طرف وزارت نیرو در دستور کار بخش آب کشور قرار گرفته و در اين باره تعداد هشت دستورالعمل کلیدی جهت راهبرد بهتر این طرح ابلاغ شده است.


باقري افزود: نکته حائز اهميت در این خصوص، تأكيد مدیران وزارت نیرو به  بحث فرهنگ، اطلاع‌رسانی و مشارکت عمومی است به نحوی که دو دستورالعمل اول این طرح در همين رابطه ابلاغ شده و از دستورالعمل سوم به بعد مباحث فنی و تخصصی همچون تعیین تکلیف پروانه‌های بهره برداری، تقویت گروه‌های گشت و بازرسی، کنتورهای هوشمند، انسداد چاه‌های غیر مجاز و جلوگیری از اضافه برداشت منابع آب مورد اهمیت واقع شده است.


رئيس اداره منابع آب ابركوه در پايان نيز تأكيد كرد: درک بحران حاکم بر منابع آب کشور، می‌تواند کمک سازنده ای در نحوه پیشبرد طرح احیاء و تعادل بخشی داشته باشد و در همین خصوص لازم است بیش از پیش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی شود.


گفتني است؛ پخش کلیپ‌های ترویجی عواقب ادامه بحران آب و راهکارهای کلیدی در بخش کشاورزی و يادآوري بر افزايش آموزش به کشاورزان جهت مدیریت مصرف آب در بخش كشاورزي، از ديگر برنامه‌هاي اين جلسه بود.


منبع: ايسنا




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد