Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدير دفتر مديريت مصرف و كاهش آب بدون درآمد شركت آبفا یزد:

نصب شير‌ گلوب در ابرکوه جهت كاهش هدر رفت آب


مدير دفتر مديريت مصرف و كاهش آب بدون درآمد شركت آب و فاضلاب يزد، از نصب 10 عدد شير گلوب در خروجي مخازن شهر‌هاي مهريز، تفت، ابركوه و بافق خبر داد.

به گزارش سرو ابرکوه، سياوش پاكدل با اشاره به اين كه وجود نشت در شبكه‌هاي توزيع آب شهري غيرقابل اجتناب است، اظهار كرد: امروزه كاهش نشت با استفاده از مديريت پارامترهاي هيدروليكي از قبيل كاهش فشار يا دبي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است .


وي خاطرنشان كرد : با استفاده از اين نوع شيرآلات كه قابليت تنظيم صفر تا 100 به صورت اتوماتيك و برنامه‌ريزي شده را دارند، كنترل دبي شبانه امكان‌پذير شده و در شب‌ها با كاهش دبي خروجي مخازن، فشار ديناميك شبكه كاهش و در نتيجه از نشت نيز به نحو قابل ملاحظه‌اي كاسته مي‌شود.


پاكدل افزود: با نصب اين شيرآلات، ميزان آبي كه در طول شب به صورت نشت هدر مي‌رفته است، ذخيره و مورد استفاده قرار مي‌گيرد .


مدير دفتر مديريت مصرف و كاهش آب بدون درآمد شركت آبفا يادآور شد: با توجه به وجود تله متري در شهر مهريز و امكان تهيه برنامه ساعتي و متنوع براي شيرهاي گلوب، بيش‌ترين ميزان تاثير در كاهش هدررفت اين شهر اتفاق افتاده است.


وي ادامه داد : ميزان آب بدون درآمد در شهر مهريز  از 29 درصد در سال 92 به 22 درصد در پايان سال 94 كاهش يافته است.


به گفته‌ي پاكدل، با استفاده از اين شيرآلات در دو شهر مهريز و تفت تا حد زيادي ميزان كمبود آب در تابستان رفع شده است .


گفتني است؛ اين شيرآلات با هزينه‌اي بالغ بر دو ميليارد و 500 ميليون ريال از محل اعتبارات عمراني و داخلي شركت، خريداري و نصب شد.


خبرگزاری دانشجویان ایران - منطقه یزد




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد