Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

گزارش لحظه به لحظه روز اسلام در یزد؛

روز قدس یزد هم جهانی شد/آرمانخواهی یزدی ها در گرمای 44 درجه


روز قدس امسال در یزد پر شورتر از سال های گذشته با خیل عظیمی از جمعیت برگزار شد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از  یزدرسا،‌ روز باشکوه قدس هم اکنون در میدان شهید بهشتی یزد با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید با حضور جمعی از مسئولان و قشار مختلف مردم آغاز شد.

11:00 در میان سیل خروشان ملت انقلابی و همیشه در صحنه یزد نسل‌های مختلف دیده می‌شوند. از کودکانی که با ذوق فراوان پلاکاردهای دفاع از فلسطین در دست دارند تا پیرمردها و پیرزن‌هایی که کهولت سن و قد خمیده هم مانع حضورشان برای دفاع از قدس شریف نشده است.

11:02‌پس از قرائت بیانیه،‌زیارت آل یاسین و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه موزیک سپاه الغدیر استان یزد مردم برای فریاد انزجار بر سر استکبار جهانی آماده می شوند.

11:15 از همان دقایق ابتدای آغاز راهپیمایی برخی مسئولان در صحنه حماسی روز قدس حاضر شدند.

11:21 اقشار مختلف مردم با در دست داشتن تصاویری از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و همچنین پرچم‌های فلسطین، لبنان و سوریه در حال حرکت به سوی چهار راه شهدا هستند، راهپیمایان یزدی شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «یا‌ایها‌المسلمون، اتحدوا اتحدوا» و ... سر می ‌دهند.

11:30 جمعیت راهپیمایان در خیابان امام خمینی به سمت میدان شهدا پیش می رود و همچنان به خیل جمعیت اضافه می شود.

11:34 خیل جمعیت در نزدیکی میدان امیرچخماق است در حالی که هنوز انتهای جمعیت در میدان شهید بهشتی است.

11:42 حضور امام جمعه یزد،‌استاندار، فرماندار، مسئولان نظامی و انتظامی در پیشاپیش جمعیت همراهی مسئولان با مردم را بیش از پیش به نمایش گذاشته است.

11:44 خانواده شهدا با در دست داشتن تصویر شهید عزیز خود با مشت های گره کرده اعلام می کنند که همچنان پای انقلاب مانده اند و حاضراند برای ادامه حفظ دستاوردهای نظام همه وجودشان را تقدیم کنند.

11:45 گرمی هوای یزد گویا گرما بخش حضور مردم است و تحمل مردم روزه دار یزد را بیشتر کرده است.

11:46 همه دستگاه ها و نهادها برای هر چه بهتر برگزار شدن این حضور شکوهمند پای کار هستند، ماموران انتظامی با ساماندهی مسیر راهپیمایی و تامین امنیت،‌ نیروهای خدوم اورژانس یزد،‌آتش نشانان دلیر پای کار هستند.

11:48 خبرنگاران و عکاسان لحظه به لحظه حضور و صلابت یزدی ها را ثبت و ضبط می کنند تا با مخابره آن به گوش جهان برسانند قدس شریف تنها نیست.

11:50 جمعیت عظیم مردم یزد در راهپیمایی روز قدس به میدان امیرچخماق رسید و خیابان قیام به احترام مظلومیت مظلومان جهان قیام کرد.

11:51 حضور کودکان و دانش اموزان یزدی در راهپیمایی روز قدس تماشایی است به گونه ای که فریاد های غرور آمیز آن ها یاداور رشادت های رزمندگان دفاع مقدس است و شاید دلیری کودکان فلسطینی.

11:56 حضور تماشایی مردم یزد هم اکنون برای اقامه نماز جمعه وارد مسجد ملااسماعیل یزد شد.

12:00 شعار کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ستون های مسجد ملااسماعیل را لرزاند،‌ با ورود جمعیت به مسجد فریاد شعارها داغ تر شد.

12:09 قرائت قطعنامه و سخنرانی آیت الله ناصری امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان پایان بخش راهپیمایی روز قدس در یزد خواهد بود.

انتهای پیام/س*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد