Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در جمع اعضاء کمیته امداد ابرکوه مطرح شد

زنان نقش محوری در ایجاد سلامت روانی خانواده و جامعه بر عهده دارند


کارشناس ارشد مشاوره خانواده در ابرکوه گفت: با برقراری ارتباط موثر و صحیح در خانواده ها که مدیریت آن بر عهده زنان است، سلامت روانی افراد و جامعه محقق می شود.

به گزارش سرو ابرکوه، کارگاه آموزش «مهارت های زندگی» با حضور تعدادی زنان سرپرست خانوار مددجوی کمیته امداد ابرکوه در کانون شهید چمران برگزار شد.

فریبا اکرمی کارشناس ارشد مشاوره خانواده در این کارگاه ضمن بیان مهمترین مهارت های زندگی در رابطه همسری و مادری گفت: مدیریت ارتباط در خانواده بسیار مهم است و بر عهده زنان خانواده است، از مهمترین ویژگی خانواده سالم، ایجاد ارتباط موثر و سالم بین اعضاء خانواده هاست و این بسیار مهم است.

اکرمی بیان کرد: ارتباط موثر، رابطه ای است که در آن هم گوینده و هم شنونده از گفتگوهایشان راضی هستند و در این بین سوء تفاهمی وجود ندارد.

کارشناس ارشد مشاوره بیان کرد: در برقراري يک ارتباط تأثيرگذار که سلامت رواني افراد را در پي دارد، پنج عامل گشودگي، همدلي، مثبت گرايي، حمايتگري، تساوي موثر است.

مشاور خانواده، به بیان تک تک این عوامل فوق پرداخته و افزود: ارتباط اثرگذار، افزون بر آن که سلامت رواني افراد را در پي دارد، دو نتيجه عمل‌گرايانه و رضايت شخصي را به ارمغان می آورد؛ بعد عمل‌گرايانه، هنگامي تحقق مي‌يابد که هدف ما از ارتباط تأمين شده باشد و رضايت شخصي، زماني ميسر مي‌گردد که در کنار برآورده شدن بعد عمل‌گرايانه، احساس خشنودي و برخورد احترام‌آميزي از ارتباط با مخاطب، ديده شود.
 

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد