Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

استاد انقلاب و دفاع مقدس در ابرکوه:

ساده زیستی مسئولان، مردم را نسبت به انقلاب دلگرم می کند/ بصیرت مردم قبل و بعد از انقلاب تغییر نکرده است


نویسنده کتب دفاع مقدس در ابرکوه گفت: مردم اگر احساس کنند که هم ردیف با مسئولین هستند هرچه سختی باشد تحمل می کنند؛ ناخالصی ها در مسئولین مانند فاصله طبقاتی، اختلاس و پارتی بازی باعث دلسردی مردم از انقلاب خواهد شد.

محمد رضا بابایی استاد دروس انقلاب و دفاع مقدس در ابرکوه، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه اظهار کرد: 14 خرداد و حضرت امام خمینی (ره) دو مساله مجزا نیستند، تا قبل از سال 1340 آیات عظام بروجردی و کاشانی در قید حیات بوده و امام نماینده آنان بودند و در کتب تاریخی بیان شده که یکبار به نمایندگی آیت الله بروجردی با شاه ملاقات کرده و پیام ایشان را به شاه رساندند.

وی با بیان اینکه حضور امام(ره) در صحنه سیاست بعد از فوت آیت الله بروجردی بوده است افزود: البته باید گفت که در سال 1323 بیانیه ای از طرف امام(ره) با نام قیام لله که در صحیفه ی نور آمده است صادر شده است.

بابایی تاکید کرد: امام(ره) در سال 1340 اولین بار با لایحه ی انجمن های ایالتی و ولایتی شاه مخالفت کردند و این امر باعث شد که دولت آن دوره لایحه را پس گرفته و این یک پیروزی برای حوزه ی علمیه و امام(ره) بود و در مرحله ی بعد مخالفت با انقلاب سفید شاه و ملت بود.

نویسنده کتب دفاع مقدس اذعان کرد: پس از این تحریم، در هنگام ورود شاه هیچ کس به استقبال شخص اول کشور نرفت و این مطلب بسیار درباریان بسیار گران تمام شد تا جایی که روحانیون را به ارتجاع سرخ و سیاه متهم کرد و تصمیم گرفت که در مقابل روحانیت خودی نشان داده و آنان را بترساند که نتیجه ی این تصمیم کشتار بی رحمانه روحانیت و مردم در فیضیه و در سال 1342 بود.

نویسنده ابرکوهی ادامه داد: در خرداد همان سال مصادف با محرم، به روحانیون با شروطی مانند اینکه سخنرانی نکردن علیه شخص اول مملکت، آمریکا و اسرائیل و اینکه دایم در گوش مردم نخوانند که اسلام در خطر است، اجازه ی سخنرانی داده شد، در نتیجه آن سال محرم سیاسی شد و امام در مقابل این بیانیه در روز عاشورا سخنرانی پرشوری کرده و از آمریکا و اسراییل به شدت انتقاد کردند و این برای شاه بسیار گران تمام شد و به همین دلیل در 15 خرداد وی را دستگیر کردند و این دستگیری سرآغاز قیام های زیادی بر علیه رژیم شد.

بابایی شمار شهدای قیام مردم در تهران را 3 هزار و برخی منابع تا 15 هزار بیان کرد و ادامه داد: امام بعدها این روز را یوم الله اعلام کردند؛ با اعتراضات مردم و علمای طراز اول، شاه نتوانست صدمه ای به امام بزند و مجبور شد در فروردین ماه سال 43 ایشان را آزاد کند و در روزنامه ها به دروغ اعلام کرد که توافقی بین شاه و امام صورت گرفته و امام شرط آزادی خود راعدم دخالت در سیاست عنوان کرده است، ولی امام(ره) به سرعت عکس العمل نشان داده و هر گونه توافقی را منکر شدند.

وی افزود: مخالفت امام با جریان کاپیتولاسیون نشان داد که امام همچنان بر هدف خود باقی مانده و حتی در سال های تبعید در ترکیه و نجف اشرف هم دست از مخالفت و مبارزه با رژیم بر نداشتند تا انقلاب به پیروزی رسید.

این نویسنده ابرکوهی به جنبه های مختلف شخصیت امام پرداخت و گفت: عالم دینی، کارشناس، مرجع تقلید و مرد سیاست، علاقه مند به مردم و ساده زیستی از خصوصیات بارز امام(ره) بود.

وی با تاکید بر اینکه امام(ره) همرنگ و هم جنس مردم بود بیان کرد: این شخصیت بزرگ تاریخی، در سختی ها با مردم بود و به آنان بسیار علاقه داشت و همین عامل محبوبیت امام شد و هنوز هم این علاقه در بین ایرانیان محفوظ است.

بابایی با بیان اینکه بصیرت و آگاهی مردم اوایل انقلاب با امروز تفاوتی ندارد افزود: این قضیه به این دلیل است که امام(ره) و رهبر انقلاب بر اساس اسلام عمل کرده اند.

نویسنده کتب دفاع مقدس افزود: در دهه ی اول انقلاب مسئولین مثل مردم زندگی می کردند؛ اگر نیاز به نفت بوجود می آمد روحانی و مسئول مثل مردم در صف می ایستاد و مردم احساس می کردند هرچه داریم و نداریم مثل هم هستیم.

وی ادامه داد: مردم اگر احساس کنند که هم ردیف با مسئولین هستند هرچه سختی باشد تحمل می کنند؛ ناخالصی ها در مسئولین مانند فاصله طبقاتی، اختلاس و پارتی بازی باعث دلسردی مردم از انقلاب خواهد شد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد