Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

سیزدهم دی‌ماه یادآور واقعه ای تأسف‌بار و دلخراش در تاریخ ابرکوه؛

شهادت هم‌زمان شش نفر اعضای خانواده حسینیان به دست بابی‌ها در ابرکوه


سیزدهم دی‌ماه یادآور حادثه ای دلخراش در ابرکوه است، که 6 نفر اعضای یک خانواده هم‌زمان به دست فرقه ضاله بهاییان به شهادت رسیدند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ سیزدهم دی‌ماه سال 1328 واقعه ای تلخ و دلخراش در شهرستان ابرکوه، اتفاق افتاد، که غم انگیز بودن این واقعه را گذشتگان و تنها بانوی صبور و مقاوم بازمانده از این حادثه، درک می کنند.

خانواده ابرکوهی قربانی جنایت بی‌رحمانه بابی‌ها
حادثه هولناکی که بهاییان با دشمنی دیرینه خود از اسلام و شیعه، هم‌زمان 6 نفر اعضای یک خانواده را قربانی کینه های خود کردند. چه بسا تاریخ اسلام شاهد جنایات بی‌رحمانه فرقه ضاله بابیت بوده است.

هفتاد سال پیش در یکی از شب های زمستانی خبری با عنوان کشته شدن اعضای خانواده حسینیان در یکی از محلات ابرکوه، دست به دست بین مردم می چرخید. همه متعجب بودند که آیا واقعاً چنین چیزی ممکن است؟!

رقیه حسینیان تنها بازمانده حادثه دی‌ماه سال 28 در ابرکوه
امروز 17 دی‌ماه فرصتی شد تا جزئیات این حادثه دردناک را از زبان رقیه حسینیان فرزند رضا تنها بازمانده این خانواده بشنویم.

حسینیان در بیان جزئیات این واقعه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : بیش از یک ماه از ازدواجم گذشته بود که شب 13 دی‌ماه به اتفاق همسرم علی فلاح زاده برای شب نشینی و دورهمی صمیمانه به منزل مادرم رفتیم. پدرم آقا رضا حدود یک سال قبل از این جریان فوت شده بودند.

تنها بازمانده خانواده حسینیان، یادآور شد : چند ساعتی از شب گذشته بود که به خانه خودمان بازگشتیم، تا همسرم برای مسافرت فردا آماده شود.

بوی خون از در و دیوار خانه حالم را دگرگون کرد
وی تصریح کرد : صبح آن شب وحشتناک، در کمال ناباوری وقتی وارد منزل مادرم شدم، بوی خون و خفقان از در و دیوار خانه حالم را دگرگون کرد.

حسینیان، با شروع اشک هایی که یادآور داغ عزیزانش بود، گفت : هر طرف نگاه کردم ایوان، اتاق پارچه بافی، خمره کنار اتاق و جاهای دیگر، جنازه ای از عزیزترین افراد خانواده ام که در خون خود غلتیده بودند، نقش بر زمین بود.

تک تک اعضای خانواده‌ام را به طرز وحشتناکی کشته بودند
مادر ابرکوهی، با زمزمه کردن این جمله؛ که خدا برای هیچ کس چنین روزی پیش نیاورد، ادامه داد : حتی گفتنش هم آسان نیست ولی قاتلان، تک تک اعضای خانواده را به نحوی وحشتناک و به طرز بی رحمانه ای به شهادت رسانده بودند.

وی، با صدای گریه ای که هفتاد سال غم و رنج را فریاد می زد، بیان کرد : با پیگیری هایی که توسط مسئولین حکومتی و بررسی مستندات مردمی و شواهد حاضر صورت گرفت، معلوم شد مادر، سه خواهر و 2 برادرم به دست بهاییان کشته شدند.

یکی از قاتلان اعدام و بقیه زندانی شدند/ خانه حسینیان موزه عبرت شد
حسینیان تنها بازمانده خانواده ابرکوهی که بیشترین شهدا را هم‌زمان در یک‌شب تقدیم اسلام کرد، گفت : با اصرار برخی علما و پیغام های آیت الله بروجردی توسط مرحوم فلسفی، پرونده به دادگستری رژیم وقت، ارجاع داده شد و حکم حبس برای عاملان جنایت و قصاص برای یکی از آنها صادر شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد : در حال حاضر این خانه تاریخی که دیوارهایش شاهد جنایات بهاییان بوده و حوادث آن شب دردناک در اتاق هایش برای عبرت دشمنان بازسازی شده است، با عنوان «موزه و کتابخانه عبرت» در محله دربقلعه ابرکوه برای بازدید عموم دایر است.

اسامی شهدای خانواده حسینیان به ترتیب سن
پایگاه خبری سرو ابرکوه، یاد و خاطره صغری حسینیان 40 ساله، معصومه حسینیان 15ساله، علی اکبر حسینیان 14 ساله، بی بی حسینیان 11 ساله، خدیجه حسینیان 8 ساله و حسین حسینیان 5 ساله شهدای بزرگترین جنایت بهاییت در ابرکوه را گرامی می دارد.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد