Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس بهزیستی ابرکوه در نشست خبری:

قانون جذب 3 درصدی نیروهای معلول در ادارات ابرکوه اجرا نمی شود/ حمایت بهزیستی ابرکوه از 188 زن سرپرست خانوار


رئیس بهزیستی ابرکوه گفت: قانون جذب 3 درصدی نیروهای معلول در ادارات و نهادهای شهرستان، در راستای حمایت از آنها اجرا نمی شود و امیدواریم مسئولان بیشتر به این مهم توجه داشته باشند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ زهره اکرمی رئیس بهزیستی ابرکوه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان، که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شده بود، اظهار کرد: هفته بهزیستی را به فعالان و نهادهای ذی ربط تبریک و یاد و خاطره شهید دکتر فیاض بخش بنیانگذار بهزیستی کشور، را گرامی می داریم.


اکرمی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره، گفت: اداره بهزیستی ابرکوه، با تلاش پرسنل توانست در بین شهرستان های استان، رتبه سوم را به عنوان اداره نمونه به خود اختصاص دهد.


وی افزود: حمایت از تعداد 188 زن سرپرست خانوار در قالب مستمری ماهیانه و پیگیری امور مسکن، پرداخت حق بیمه 89 نفر زنان سرپرست خانوار، پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق فعال کردن تیم سیار، نظارت بر 14 مهدخصوصی و 28 روستامهد، تاسیس مهدقرانی در شهرک ولایت، تکمیل پرونده و پیگیری حکم قطعی و صدور شناسنامه فرزندخوانده¬ها و... از جمله فعالیت هایی است که در حوزه اجتماعی انجام شده است.


رئیس بهزیستی ابرکوه عنوان کرد: در حوزه توانبخشی، نیز خدماتی همچون گسترش مراکز غیردولتی از قبیل تاسیس مرکز مراقبین و...، ارائه خدمات توانبخشی از قبیل صدور پلاک ویژه خودرو معلولین و خدمات درمانی، پیگیری و حمایت کاشت حلزون برای معلولین شنوایی واجد شرایط صورت گرفته است.


اکرمی شناسایی فرصت های اشتغال برای بازتوانی مددجویان و معلولین تحت پوشش، پیگیری راه اندازی مراکز توانبخشی سالمندان اسفندآباد و فراغه، پیگیری احداث مسکن روستایی توانخواهان را از دیگر فعالیت های اداره مذکور برشمرد.


وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح های مشاوره ژنتیک، غربالگری بینایی کودکان یک تا شش ساله، غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد، آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها ویژه دانش آموزان، مصون سازی کودکان از اعتیاد در کلیه مهدها و مراکز پیش دبستانی، از جمله خدماتی است که در زمینه پیشگیری انجام و امورات دیگری نیز در دست اقدام می باشد.


اکرمی ضمن تشکر از همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان، اذعان کرد: امیدواریم قانون جذب 3 درصدی نیروهای معلول در ادارات و نهادها، در راستای حمایت از آنها اجرا شود و مسئولان بیشتر به این مهم توجه داشته باشند. چه بسا توانایی این افراد در بعضی زمینه ها کمتر از افراد دیگر نباشد.


رئیس بهزیستی ابرکوه در پایان تصریح کرد: در رابطه با طرح مناسب سازی برای معلولان، بعضی از دستگاه ها کوتاهی می کنند، در صورتی که بودجه خاصی در این زمینه برای آنها تعریف شده است.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد