Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رییس اداره بهزیستی ابرکوه:

پنج میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به معلولان ابرکوه پرداخت شده است/ 350 معلول بیکار در ابرکوه


رییس اداره بهزیستی ابرکوه گفت: با پرداخت بیش از پنج میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه درسال جاری زمینه اشتغال 60 نفراز معلولین و افراد تحت پوشش فراهم شده است.

به گزارش سرو ابرکوه، زهره اکرمی رئیس اداره بهزیستی ابرکوه بابیان اینکه 350 نفر از معلولان این شهرستان بیکارهستند اظهارکرد: هم اکنون 950 نفر معلول تحت پوشش این اداره قرار دارند که دارای معلولیت جسمی حرکتی، بینایی، شنوایی، ذهنی وروحی روانی که از این تعداد65درصد متاهل هستند.

وی افزود: پرداخت کمک هزینه نگهداری، تحصیلی و دانشجویی، حق پرستاری، ویزیت در منزل، تحویل وسایل کمک توانبخشی خدمات ارایه شده به معلولین است.

اکرمی اضافه کرد: پرداخت بخشی از هزینه ازمایشات ژنتیک اعضاء خانواده معلولین ، پرداخت یارانه به مراکز حرفه اموزی ، کمک هزینه اشتغال خانگی به معلولین واجد شرایط روستایی از طریق طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه ، مناسب سازی خودرو معلولین ، اجرای طرح مراقبین برای تعدادی از معلولین واجد شرایط بخشی دیگرازخدمات است.

به گزارش ایرنا، این مسئول همچنین بابیان اینکه یکهزارو 500 نفر کودک 3تا6 سال در طرح پیشگیری از تنبلی چشم درسال جاری معاینه شدندافزود: در طرح غربالگری شنوایی نیز در همین مدت با پوشش 100 درصدی در این شهرستان انجام گرفته است .

رییس بهزیستی ابرکوه با بیان اینکه اگر در زمینه ابتلا به برخی بیماری ها پیشگیری نشود، در سن هفت سالگی به بالا قابل درمان نخواهد بودوتبعات بعدی آن نیز قابل جبران نیست، خاطرنشان کرد: این قبیل بیماری ها عوارض بسیاری بر فرد، خانواده، جامعه و دولت تحمیل می کنند.

انتهای پیام / ک 




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد