Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در پی قراردادهای محرمانه دولت مطرح شد

قرارداد نفتی «IPC» یعنی برگشت به دوران قبل از «ملی شدن نفت»/قراردادهای نفتی حکایت برجام نشود


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه گفت: تصمیم عجولانه در مورد قرارداد نفتی (ipc) همچون برجام، ما را به دورانی بدتر از دوران قبل از ملی شدن صنعت نفت باز می گرداند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام تقدسی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه، در خصوص قراردادهای جدید نفتی، در گفتگو با سرو ابرکوه، گفت: کشور ما کشوری است با اقتصاد تک محصولی، که ابعاد دیگر اقتصاد ما را تحت الشعاع قرار داده و ما را از شکوفا شدن مابقی توانمندی ها غافل کرده است.

حجت الاسلام تقدسی افزود: بحث نفت که در همه دوران اهرمی برای فشارهای سیاسی و یکی از مهمترین و موثرترین این اهرم ها به حساب می آید؛ همیشه مورد مناقشات جهانی و منطقه ای بوده است.


وی عنوان کرد: از آنجا که کشور ما در طور سالیان مدیدی تحت سیطره استعمارگران غربی و شرقی قرار داشته است، یکی از دست اندازهای مورد طمع دشمنان این مرز و بوم، دست اندازی به بحث انرژی به خصوص نفت آن می باشد.


تقدسی خاطر نشان کرد: تا قبل از انقلاب نفت ما مورد چپاول کشورهای غربی قرار می گرفت و این سرمایه ملت را در ازای هیچ، غارت می کردند، اما با تلاش آیت الله کاشانی (ره) و جمعیت فدائیان اسلام که در رأس آنها شهید نواب صفوی قرار داشت و نیز تا قبل از اعتماد مصدق به آمریکایی ها، صنعت نفت ملی شد.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج ابرکوه اذعان داشت: بحث ملی شدن صنعت نفت دست اجانب را از این سرمایه ملی کوتاه و پس از آن نیز انقلاب اسلامی نهایت امانت داری را به کار برد.


وی تصریح کرد: اخیراً بعد از دو جریان تلخ قراردادهای کرسنت و استات اُویل که توسط فرزندان آقای هاشمی و وزارت نفت ضربه سنگین مالی به کشور وارد کرد، قراردادهای جدید در دولت یازدهم بسته شده است، که اگر دقت نکنیم و مانند برجام عجولانه تصمیم گیری کنیم خسارت های غیرقابل جبرانی به کشور وارد خواهد کرد.


تقدسی گفت: جریان قرارداد نفتی (ipc) به صورت مختصر از این قرار است که دولت میادین عظیم نفتی را به صورت کامل در اختیار شرکت های خارجی قرار می دهد؛ که کار استخراج نفت را انجام دهند.


وی تاکید کرد: بدین معنی که منابع ذخایر چاه های نفتی و یک ثروت عظیم ملی را برای طولانی مدت، 20 یا 25 سال در ازای فقط ایجاد سهولت در استخراج، ببرند.


این مقام مسئول بیان کرد: این مسئله تمام مسئولین متعهد و نمایندگان مجلس را به شدت حساس کرده است و برای جلوگیری از تکرار خسارت های 18 میلیارد دلاری همچون کرسنت باید هوشیاری تمام را بکار گیرند.


تقدسی در پایان تصریح کرد: متأسفانه در این میان آنچه غفلت شده است تکیه بر نیروی انسانی داخلی و اعتماد به نخبگان و ظرفیت های کشور است. این عدم توجه دولت و خام فروشی؛ راهبرد موثر و نسخه شفا بخش اقتصاد مقاومتی را به حاشیه کشانده است.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد