Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رییس جهاد کشاورزی تفت:

قریب به 7 هزار تن بادام در شهرستان تفت برداشت شد


رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان تفت گفت: حدود 7 هزار و 300 هکتار سطح زیر کشت بادام در شهرستان تفت وجود دارد که متوسط برداشت بادام در هر هکتار حدود 800کیلو تا 1تن است.

به گزارش سرو ابرکوه، رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان تفت در مصاحبه با صبح تفت از برداشت حدود 7هزار تن محصول بادام از باغات این شهرستان خبرداد و گفت: حدود 7 هزار و 300 هکتار سطح زیر کشت بادام در شهرستان تفت وجود دارد.

فلاح نژاد با بیان اینکه متوسط برداشت بادام در هر هکتار حدود 800کیلو تا 1تن است، افزود: متاسفانه خشکسالی و وجود برخی آفات باعث کاهش شدید برداشت شده و حدود۸۰% از باغات بادام کاهش محصول داشته است. 

وی تصریح کرد: برداشت این محصول از اواخر مرداد ماه آغاز می شود و تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

بادام میوه‌ای درختی است، که درخت آن بومی نواحی خاورمیانه و جنوب آسیا می‌باشد. ارتفاع درخت بادام ۴ تا ۱۰ متر است و قطر آن نیز می‌تواند به بیش از ۳۰ سانتی‌متر برسد.

بزرگ‌ترین کشورهای تولید کننده بادام در دنیا ایالات متحده آمریکا و اسپانیا هستند.ایران با تولید ۶٪ در رتبه پنجم تولیدکنندگان این میوه قرار دارد.

۴۹٪ دانه بادام را روغن تشکیل می‌دهد. میوه درخت بادام ابتدا دارای پوست سبز و نازک و پوشیده از کرک است که آن را «چغاله بادام» می‌نامند که پس از مدتی سفت و سخت می‌شود و دو نوع تلخ و شیرین دارد.

روغن بادام در پزشکی و صنعت صابون‌سازی کاربرد دارد. این میوه دارای مواد مغذی فراوانی است، اما چون سنگین و دیرهضم است، پزشکان توصیه می‌کنند، در روز حداکثر۱۰ عدد از آن مصرف شود که برای سود رساندن به بدن کافی است و در مصرف آن نباید افراط کرد.

انتهای پیام/م*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد