Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه ابرکوه:

قیام دانشجویان در سیزده آبان، مولود تفکر عاشورایی است/ توجه به نخبگان علمی، راه برون رفت جامعه از بن بست های کنونی است


امام جمعه ابرکوه گفت: سیزده آبان مولود عاشوراست و به مسلمانان جهان این پیام را دارد که با حفظ عزت و آزادگی خود، همه طاغوت ها را از مدار زندگی جوامع اسلامی طرد کنند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه 7 آبان ماه 95 اظهار کرد: سالروزشهادت شهید محمد حسین فهمیده نوجوان بسیجی سیزده ساله که در هشتم آبان ماه سال 59  در جبهه حق علیه باطل به شهادت رسید و بعنوان روز نوجوان وبسیج دانش آموزی نام گرفته است.

حجت الاسلام حسینی افزود: شهید فهمیده یکی ازهزاران دانش آموز بسیجی وفهمیده کشور بود که وقتی احساس کرد کشور، نظام و انقلاب درمعرض خطر جدی قرار دارد و غرب و امریکا و عربستان و کشورهای مرتجع عرب با حمایت همه جانبه ازصدام بنای ازبین بردن این نظام انقلابی را دارند با اینکه هنوز ملکف نبو داحساس تکلیف کرد وبه جبهه های حق علیه باطل شتافت.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: او با ایثار وفداکاری ونثارخون خود برطراوت وسرخی خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود و درخونین شهر نام خود را دردفتر شهیدان همیشه زنده تاریخ  انقلاب ثبت کرد و امروز هم به عنوان الگوئی شایسته برای نوجوانان دانش آموز مطرح است.

خطیب جمعه ابرکوه در ادامه به سیزده آبان سالروز بازداشت وتبعید حضرت امام(ره) به ترکیه درسال 43 وتسخیرلانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال 58  و روزشهادت جمعی از دانش آموزان توسط مأمورین شاه درسال 57 اشاره کرد و گفت: این مناسبت ها به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است و نسبت به سابقه سیاه آمریکا درایران هرگز ذهن این ملت آسیب دیده ازاین قدرت جهنمی واهریمنی پاک نخواهد شد.

قیام دانشجویان در سیزده آبان، مولود تفکر عاشورایی است/ جنایات های آمریکا در ایران فراموش نشدنی است
حجت الاسلام حسینی افزود: ملت ما کی می تواند کودتای 28 مرداد32، کشتار دانشجویان، تحمیل قانون کاپیتولاسیون وتحقیر ملت ایران، حمایت از حکومت پهلوی و رژیم ستم شاهی تا لحظه سقوط، مصادره میلیون ها دلار اموال ملت ایران به بهانه های واهی، حمله نظامی به طبس، نقشه کودتای نوژه، حمایت همه جانبه از صدام درجنگ با ایران، ساقط کردن هواپیمای مسافربری، حمایت از گروهک منافقین و جند الشیطان، حمله به کشتی ها وسکوهای نفتی، اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران، تلاش شبانه روزی درجهت براندازی نظام جمهوری اسلامی، تأسیس گروهک های تروریستی داعش وتکفیری درجهان اسلام، تهدید مستمر ایران به حمله نظامی، مشارکت درترور دانشمندان هسته ای وایجاد جو خرابکاری درتأسیسات هسته ای کشور را فراموش کند؛ این ها خاطرات ملت ایران از امریکا است.

وی تاکید کرد: درس سیزده آبان این است که عزم واراده ملی دربین ملت های جهان کارساز است. ملت های مستضعف دربحرین ویمن وحجاز و مصر و کشورهای عربی می توانند با خیزش ها وبیداری اسلامی چپاولگران وحکام مستبد و دست نشانده آنان را به زباله دانی تاریخ بسپارند؛ مناسبت های سیزده آبان مولود عاشوراست و به مسلمانان جهان این پیام را دارد که عزت و آزادگی خود را حفظ کنند وتنها دربرابر خدا به کرنش و سجود بنشینند و درمعبد انسانیت آزادانه و آگاهانه دربرابر ارزش های والای مکتب توحید به نماز ایستند و همه طاغوت ها را از مدار زندگی جوامع اسلامی طرد کنند.

توجه به نخبگان علمی، راه برون رفت جامعه از بن بست های کنونی است
امام جمعه ابرکوه در بخش دیگر از سخنان خود به دیدار نخبگان علمی کشور با رهبری اشاره و بر ضرورت حرکت علمی کشور تاکید کرد و گفت: هدف ایجاد تمدن اسلامی ازطریق برپائی کشوری قدرتمند و با شرافت که بهترین دعوت کننده به خدا است و می تواند با ارائه سخنی نو بشریت را از بن بست کنونی جهالت و ضلالت نجات دهد توجه به نخبگان جوان است و باید این جوانان مبنای مبارزه حق و باطل را مدنظر داشته باشند که این مبنا آموزه عاشورا است.

موصل، نماد مقاومت مسلمانان در برابر جنگ های نیابتی آمریکا و اسرائیل در عراق
خطیب جمعه ابرکوه به مشکلات کنونی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: جهان اسلام همچنان درآتش فتنه تکفیر می سوزد واسرائیل درحاشیه امن وامان است! موصل امروزه به عنوان نماد وانسجام ملتی مقاوم در برابر فتنه روسیاهان تکفیری این جبهه موموز ومشترک استکبار جهانی درآمده است.از یکسو سلفی های تکفیری با جنگ نیابتی شمال عراق، این بخش ازجهان اسلام را زخمی وخونین ساخته اند وسوی دیگر جبهه مصمم و استوار با مشارکت ارتش و حشد الشعبی-شیعه وسنی و ایزدی ومسیحی وطوایف کرد وعرب دوشادوش هم با عزمی انقلابی و عزمی ملی ازیکپارچگی عراق مقاوم دفاع می کنند.

وی تصریح کرد: به لطف خدا به زودی موصل آزاد خواهند شد تا مثل خرمشهر نماد مقاومت و ایستادگی جاودانه بماند. کیست که نداند برنده اصلی جنگ درعراق وسوریه امریکا واسرائیل هستند که امروزه این جنگ نیابتی را هدایت وحمایت می کنند و با برافروختن آتش فتنه و اختلاف قومی ومذهبی، به صورت تماشاچی خرسند وشادمانه ومستانه جام می از خون مسلمین می نوشند وقهقهه وعربده های مستانه شان گوش فلک را کر میکند؟! این امریکای ام الفساد  وشیطان بزرگ است که جز نابودی جهان اسلام وقدرت یابی صهیونیسم بین الملل وبلعیدن ملت های مستضعف ومظلوم درجهان نمی اندیشد!

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد