Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خیّر مهردشتی در ضیافت افطاری:

میهمانان امشب آبروی مرا خریدند/ آرزو دارم در اردوهای جهادی برای نیازمندان خانه بسازم


خیّر ضیافت افطاری مددجویان کمیته امداد گفت: دست تک تک مددجویان را می بوسم که با حضور خود در این ضیافت افطاری حضور یافتند و آبروی مرا خریدند.

تعداد هزار نفر از مددجویان کمیته امداد از اهالی بخش بهمن امشب میهمان ضیافت افطاری حسین فلاح، یکی از خیّرین مهردشت بودند که بیش از 8 میلیون هزینه در برداشت. در ادامه گفتگوی این خیّر نیکوکار را با خبرنگار سرو ابرکوه بخوانید:

حیف است دارایی انسان در راه آمرزش خودش صرف نشود
حیسن فلاح در رابطه با انگیزه خود برای برپایی این ضیافت افطاری، اظهار کرد: همیشه با خودم می گویم حیف است که انسان دارایی خود را تا زنده است در راه آمرزش خود صرف نکند و فردا روزی که از دنیا رفت چشم انتظار باشد که آیا کسی یک ظرف خرما بر سر قبرش بگذارد یا نه؟ پس انسان تا زنده است باید برای آخرت خود توشه ای جمع کند.

خوب است که انسان در زمان نداری، ببخشد
فلاح تصریح کرد: به اعتقاد من آن پولی که ارزش معنوی انسان را بالا نبرد، پول خوبی نیست. پولدار بودن و پول داشتن اصلاً مهم نیست، مهم این است که آن پول در چه راهی هزینه می شود. خوب است که انسان در زمان نداری، بتواند ببخشد، انفاق کند و دست نیازمندان را بگیرد.

وی تأکید کرد: اینکه افراد سرمایه خود را در کدامین کار خیر مصرف کنند بستگی به اعتقادات و نظر شخصی آنان دارد. از آنجایی که افطاری دادن یکی از کارهای پسندیده این ماه مبارک است، من نیز دوست داشتم که سهمی از این کار خیر و ثواب داشته باشم و بهتر دیدم که این سفره افطاری را برای نیازمندان پهن کنم.

 

روش کمک گرفتن از مردم مهم است
این خیّر مهردشتی ادامه داد: همه مردم کمک کردن به دیگران را دوست دارند، اما راه و روش فعلی برای کمک گرفتن از مردم بسیار اشتباه است. طریقه کمک گرفتن اینچنین نیست که فردی را در صدا و سیما و در برنامه های زنده تلویزیونی در موقعیت ویژه ای قرار داده و هزینه ای را بر او تحمیل کنند.

فلاح خاطرنشان کرد: مردم خودشان عقل دارند و تفکر می کنند؛ وقتی شخصی را به زور وادار می کنند تا فلان مبلغ را پرداخت کند، شاید طرف قبول کند اما حالش بد است و این کار را با نیّت قلبی و رضای خاطر انجام نداده است. به عنون مثال می توانیم به جای اینکه در جشن گلریزان زندانیان 30 نفر را دعوت کنیم که انتظار کمک های هنگفتی از آنان داشته باشیم، بهتر است هزار نفر را دعوت کنیم تا هر کسی به اندازه توانایی خود کمک کند.

مدیر مسئول تالار قصر مهردشت یادآور شد: بعضاً دیده می شود که عده ای در جمع آوری کمک برای نیازمندان افراط می کنند که این نیز پسندیده و مطلوب نیست. چرا که ما باید به مردم احترام بگذاریم و شأن و شخصیت افراد را هم مدنظر داشته باشیم.

مددجویان امشب آبروی مرا خریدند
وی بیان کرد: از میهمانانی که بر سر این سفره نشستند تشکر می کنم و دست تک تک آنان را می بوسم. آنان امشب با پذیرفتن این دعوت، آبروی مرا خریدند و به اینجا آمدند زیرا هر کسی می توانست لقمه نانی در خانه خود بخورد و به هر طریقی که در طول یکسال زندگی را می گذراند، امشب را هم سپری کند، اما آنان با حضور خود به من آبرو بخشیدند.

آرزود دارم در اردوهای جهادی شرکت کنم
فلاح در خاتمه ضمن دعوت افراد متمکّن به انجام چنین اقدامات خیرخواهانه ای در بیان یکی از آرزوهای خود گفت: با توجه به اینکه شغل من در گذشته بنّایی بوده است، آرزو دارم پس از سرو سامان بخشیدن به وضعیت تالار، در طرح اردوهای جهادی شرکت کنم و بتوانم برای نیازمندان خانه بسازم.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (4 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


امید عابدی
واقعا مصاحبه خوبی بود خوشحال می شویم در اردو های جهادی ایشان راببینیم . ان شاالله قبول باشد.
جهادی ابرکوه
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۵/۰۶/۱ ۱۲:۵۱.
علی اصغر
احسنت براین خیر همشهری. امیداست این بخشش صادقانه و خالصانه شما انگیزه ای برای جود و بخشش بیشتر دیگر همشهریان شود و خداوند این نیکوکاری را از شما بپذیرد. مستدام و پاینده باشید
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۵:۰۷.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد