Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مسئول سابق دفترنمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت ابرکوه:

نهی از اعتماد به دشمن «نهی از منکر» است/ افراد صاحب نفوذ در ترویج معروف موثرند


مسئول سابق دفترنمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت ابرکوه گفت: منکری بالاتر از دوست گرفتن دشمنان خدا نیست، که دولتمردان و مسئولان ما بخواهند به بیگانه اعتماد کنند.

به گزارش سرو ابرکوه، عصر روز گذشته همایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر ابرکوه، در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار شد.

معروفی بالاتر از ایستادگی در برابر ظلم نیست
هاشم تقدسی مسئول سابق دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت ابرکوه، ضمن اشاره به حوادث و وقایع کربلا و عاشورا اظهار کرد: تاریخ تکرار می شود. مردم کوفه کسانی بودند که در خطبه های حضرت زینب (س) گریه می کردند ولی روبروی پسر فاطمه زهرا (س)، ایستادند، پس خیلی بعید نیست که به ظاهر با امام بود و در عرصه عمل به او پشت کرد.

تقدسی افزود: پسر علی بن ابیطالب (ع) تشنه قدرت و سرکش نبود، بلکه برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد. امام حسین (ع) خود را فدا کرد، تا علم دین به یغما نرود و اسلام باقی بماند. امروز بزرگترین معروف؛ حکومت اسلامی است چنانچه امام علی (ع) نیز فرمودند: "معروفی بالاتر از ایستادگی در برابر ظلم نیست." امروز اسلام است که روبروی ظلم و جور ظالمان ایستاده است.

وی با بیان اینکه تمام واجبات در برابر این فریضه واجب، همچون قطره ای در برابر دریا است، گفت: اهمیت و تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر به این دلیل است که اسلام در برابر منافع و مفاسدی که گریبانگیر جامعه شود، حساسیت نشان می دهد و در صورت اجرای آن، مصالح جامعه تأمین می شود.

منکری بالاتر از دوست گرفتن دشمنان خدا نیست
مسئول سابق دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت ابرکوه بیان کرد: امروز در عرصه سیاست، جامعه، مردم و مسئولین منکری بالاتر از دوست گرفتن دشمنان خدا نیست، که دولتمردان و مسئولان ما نه به اسم شخص خاصی، بخواهند به بیگانه اعتماد کنند. آیا نهی از اعتماد به دشمنی که به انسان خسارت می زند، نهی از منکر نیست؟

تبعیض در منکر موجب ترویج آن می شود
تقدسی با اشاره به سخن وزیر امور خارجه در خصوص اینکه در پیگیری برجام فهمیدیم مذاکره با آمریکا فایده ندارد، تصریح کرد: آیا عدم اطاعت از دستور ولی فقیه و تنها گذاشتن ایشان، پس از چندین بار تأکید بر این موضوع، منکر نیست؟ تبعیض در منکر موجب ترویج آن می شود.

وی با اشاره با اقامه نماز امام حسین (ع) در ظهر روز عاشورا در میدان جنگ، گفت: نباید در مراسمات عزاداری صاحب امر به معروف و نهی از منکر، دچار منکر شویم و بلغزیم.

تقدسی خطاب به جمع حاضر عنوان کرد: همه شما عزیزان اهل فضل هستید و می دانید که امروز شیوه اجرای این فریضه واجب نسبت به گذشته متفاوت شده است. باید با استفاده از ابزار هنر، رسانه، عکس، تصویر و... مردم را دعوت به معروف و نهی از منکر کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت مرودشت، متذکر شد: امروز مخاطبان از نصایح و پندهای مستقیم گریزان هستند و بیشتر به پیام های غیرمستقیم کشش دارند. به قول معروف به در باید گفت تا دیوار بشنود. گاهی افراد نسبت به منکرات و عواقب آن آگاهی ندارند و باید آموزش ببینند.

گناه ترک فعل واجب در نماز و امر به معروف یکی است
وی، عالم بودن به عملی که امر یا نهی می شود، مدارا کردن، تشویق کردن و اجرای شیوه میعادی یعنی نزدیک شدن و دوستی با افرادی که دچار منکر شده اند، را از ویژگی های ناهیان از منکر معرفی کرد و گفت: هیچ گاه خشونت و اعمال به زور در انجام فریضه الهی کارساز نیست.

تقدسی در پایان با تأکید بر اینکه گناه ترک فعل واجب در نماز و فریضه امر به معروف و نهی از منکر، یکی است، خاطر نشان کرد: استفاده از افراد صاحب نفوذ برای ترویج معروف و نهی از منکر بسیار راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد