Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام‌جمعه ابرکوه:

دولتی نشدن امربه‌معروف و نهی از منکر، راهکار تحقق آن در جامعه است


امام‌جمعه ابرکوه گفت: سیاسی و دولتی نشدن امربه‌معروف و نهی از منکر، راهکار عملی آن در جامعه است، چراکه مردم میدان‌داران اصلی تحقق آن هستند.

به گزارش سرو ابرکوه، صبح امروز جلسه ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر با حضور اعضای این ستاد در محل دفتر امام‌جمعه ابرکوه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه، فلسفه نام‌گذاری هفته امربه‌معروف و نهی از منکر را قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: آنچه به‌عنوان راهکار عملی امربه‌معروف و نهی از منکر تلقی می‌شود، سیاسی و دولتی نشدن این فریضه است. لذا نباید کاری کنیم که اجرای این فریضه در اذهان مردم یک امر دولتی تصور شود چراکه مردم میدان‌داران اصلی تحقق آن هستند.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر تنها مخصوص بانوان نیست، بلکه مردانی هم که غیرت دینی نداشته و شئونات بی‌اعتنا هستند، در معرض ابتلا به منکر که یک غده ریشه‌دار در تمام زوایای زندگی است، قرار دارند.

حسینی بابیان اینکه در بخشی دولتی هم منکر زیاد است، یادآور شد: دولت نیز بخشی از جامعه است که پدیدار شدن اضافه‌کاری بیجا ، بهره‌برداری بی‌مورد از امکانات دولتی، سو استفاده از بیت‌المال، عدم مسئولیت‌پذیری و ... در آن به‌منزله منکر است و مدیران باید تلاش کنند تا محیط کاری خود را از هرگونه منکری پاک، و خوبی‌ها را ترویج کنند.

علیرضا صالحی فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه ضمن تأکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی در احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر، بیان کرد: هر یک از روسای ادارات باید آسیب‌ها و منکرات حیطه کاری خود را شناخته و برای رفع آن راهکار ارائه دهد.

صالحی به جمع‌آوری لباس‌های غیرمتعارف در شهرستان اشاره کرد و گفت: با همکاری نیروی انتظامی و بازرسان اصناف برخی از لباس‌های غیرمتعارف و غربی که اخیراً به بازار آمده و در شأن مردم ابرکوه نیست، توسط متولیان امر جمع‌آوری‌شده و این کار همچنان ادامه دارد.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی با همکاری آموزش‌وپرورش در مدارس را نوعی امربه‌معروف و نهی از منکر برشمرد و تأکید کرد: در سال تحصیلی گذشته کارگاه‌های نامبرده در مدارس به‌ویژه مقطع دبیرستان برگزار می‌شد که امسال نیز چنین برنامه‌هایی با محوریت حجاب و عفاف و شناخت آسیب‌های اجتماعی، در هفته ناجا و دیگر ایام سال، برگزار می‌شود.

محمد عزیزی مسؤل قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در رابطه با برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: طی برگزاری جلسات متعدد افرادی به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر شناسایی شده و کارگاه های توجیهی برای آنان برگزار شده است.

عزیزی همچنین از برگزاری همایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر خبر داد و افزود: این همایش با حضور روحانیون، مداحان، اعضای شورای امر به معروف پایگاه های مقاومت بسیج، مربیان حلقه های صالحین و مسؤلین شهرستان در روز یکشنبه رأس ساعت 17عصر در ناحیه مقاومت بسیج برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در ایام سوگواری سالار شهیدان ایستگاه امر به معروف و نهی از منکر در میدان امام حسین(ع) دایر شده و بنرها و تراکت هایی با موضوع اهداف قیام امام حسین(ع) و اهمیت حجاب و عفاف در سطح شهر نصب و پخش می شود.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد