Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

فلسفه قیام امام حسین (ع)؛ اجرای عملی امر به معروف و نهی از منکر است/ پخش عزاداری هشتم محرم در ابرکوه از شبکه های بین المللی


امام جمعه ابرکوه گفت: فلسفه عملی قیام امام حسین (ع) و تقابل با جریان حاکمیت شیطانی یزیدی، همان بخش عملی امر به معروف و نهی از منکر است که هدف ایشان بود.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه امروز، ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: سبک سنتی عزاداری امام حسین (ع) که مورد تأکید حضرت امام (ره) هم بود، بایدحفظ شود که آثار و برکات دنیایی و آخرتی به دنبال دارد که ماندگاری دین آشکارترین دستاورد آن است.

اجرای عملی امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام امام حسین (ع)
حجت الاسلام حسینی افزود: به طور قطع و یقین می دانیم اگر قیام عاشورا، کربلا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش نبود، دیگر اثری از دین اسلام نبود و لذا اعتقاد ما این است که اسلام محمدی وَ الحُدوثُ و حُسینیُ البَقاء است چرا که خمیر مایه قیام امام حسین (ع) به فرمودة ایشان امر به معروف و نهی از منکر بود و با همین هدف به میدان آمدند.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای شرعی و فراگیر و با هدف تطهیر زندگی جامعه اسلامی در بخش های مختف مالی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... است و در همه زوایای زندگی فردی و اجتماعی ما راهبردی نافذ دارد.

حسینی بیان کرد: امر به معروف موجب ترویج فضیلت ها و خوبی ها در جامعه است و تشویق ترغیب و یاری به مصادیق و مظاهر معروف، موجب تعالی و پیشرفت همه جانبة مردم در زندگی است و نهی از منکر موجب ایجاد امنیت و آرامش و دفع مفاسد و زشتی ها در زندگی می شود.

امام جمعه ابرکوه تأکید کرد: فلسفه عملی قیام امام حسین (ع) و تقابل با جریان حاکمیت شیطانی یزیدی، همان بخش عملی امر به معروف و نهی از منکر است که هدف ایشان بود.

ترامپ الفبای مناسبات بین المللی را هم نمی داند
حسینی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویورک در هفته گذشته، گفت: سخنان موفق و بیان مواضع صریح و انقلابی رئیس جمهور قابل تقدیر است و سخنان سخیف، جاهلانه، ابلهانه، آشفته و غیر واقعی ترامپ رئیس جمهور آمریکا را تقبیح می کنیم.

وی تصریح کرد: ترامپ بی تجربه و فاقد سلامت روانی در سخنان بی پایه خود در سازمان ملل که تنها مورد تعریف نتانیاهو قرار گرفت، نشان داد که الفبای مناسبات بین المللی را هم نمی داند.

پخش جهانی مراسم هشتم محرم در ابرکوه از شبکه های بین المللی
خطیب جمعه ابرکوه گفت: به لطف خدا و همت بلند همه مردم و تلاش جوانان در دبیرخانه هشتم محرم، امسال نیز مراسم عظیم و یکپارچه عزداری ابرکوه از ساعت 10 الی 11 روز هشتم محرم در شبکه های استانی، کشوری و بین المللی پخش خواهد شد.

حسینی خاطر نشان کرد: شبکه های العالم و الکوثر برای پخش مستقیم جهانی این مراسم در ابرکوه حضور خواهند یافت و شبکه انگلیسی پرس تی وی با واسطه دیگر شبکه ها برای کشورهای آمریکایی، اروپایی و غربی پخش می کند.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد