Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام‌ جمعه ابرکوه:

تجمل‌گرایی؛ آسیبی جدی برای طلاب و حوزویان است


امام‌ جمعه ابرکوه در مراسم بازگشایی مدرسه علمیه کوثر گفت: تجمل‌گرایی آسیب‌ جدی برای طلاب و زخمی بر جان و روح روحانیت است که موجب بی‌اعتمادی مردم به عالمان دینی می‌شود.

به گزارش سرو ابرکوه، مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه کوثر خواهران ابرکوه، با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه و 80 طلبه سطح دو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام حسینی حضور در مدارس علمیه را فرصتی مغتنم برای ترویج شعائر دینی عنوان کرد و گفت: طلاب جدیدالورود باید بدانند که در این مدرسه نه‌تنها به‌عنوان محصل، بلکه به‌عنوان معلمی که عملاً به دیگران درس حفظ ایمان، اخلاق، عفاف و تقوا می‌آموزد، حضور خواهند داشت. لذا باید در این مسیر عزت‌نفس را در گفتار و رفتار خود معیار اصلی قرار دهند.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: مدرسه علمیه به علت اینکه جایگاه رشد، تعالی و شکوفایی علمی و معنوی برای طلبه بوده و همچنین کانون پرورش اعتقادات دینی و مذهبی مردم است، نسبت به سایر مراکز علمی و آموزشی از اهمیت برخوردار است.

وی با تأکید برداشتن روحیه تحصیل و تهذیب توسط حوزویان، خاطرنشان کرد: طلاب باید خودسازی معنوی داشته و از دل بستن به مظاهر و مطاع دنیا اجتناب کنند؛ چراکه تجمل‌گرایی یکی از آسیب‌های جدی برای طلاب و زخمی بر جان و روح روحانیت است که موجب بی‌اعتمادی مردم به عالمان دینی می‌شود.

امام‌جمعه ابرکوه بابیان اینکه طلاب زیر ذره‌بین جامعه قرار دارند، افزود: طلبه‌ها باید شایستگی‌های اخلاقی و عملی خود را بروز دهند تا از این طریق امید را در دل مردم زنده نگه‌دارند.

حسینی در ادامه ضمن اشاره به اینکه مدرسه علمیه کوثر هنوز نیازمندی‌هایی دارد تا کاملاً تجهیز و تکمیل شود، از مردم خواست تا کمک‌های خود را در این امر خداپسندانه صرف کنند.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد