Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه بخش بهمن:

نگذارید بگوییم دستاورد دولت «کنسرت» است/ دولت اگر برای مساله «آب استان» سینه چاکی می کرد؛ این مساله حل می شد


امام جمعه بخش بهمن گفت: نگذارید بگوییم دست آورد دولت کنسرت است؛ اگر اینقدر که دولتمردان به این مسائل اهمیت می دهند، برای مسئله آب استان سینه چاک بودند، مشکل آب حل می شد.

 

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمفه بخش بهمن در خطبه های امروز نماز جمعه 5 شهریورماه95) در ابتدای سخنان خود به بیانات رهبر انقلاب در جمع روحانیون مساجد اشاره کرد و گفت: مسجد صرفا محل عبادت و نماز نیست، بلکه کانون فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است، هم روحانیت معظم، هیئت امناء، خادم و هم کانون های فرهنگی و پایگاه های مقاومت باید برای جذب جوانان و نوجوانان با محوریت روحانی مسجد در کنار هم باشند.

مهمترین حصار و خاکریز فرهنگی، مسجد است که نباید سست شود

وی تصریح کرد:آن چیزی که امروز می تواند جوانان رادر مقابل تهاجم فرهنگی بیمه کند نماز و مسجد است.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: یک کارکرد مهم مسجد که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرموند این است که مسجد پایگاه بصیرت افزایی و مقابله با دشمن و مهمترین حصار و خاکریز فرهنگی، مسجد است که نباید سست شود.دشمن دنبال این است که این خاکریز را سست کند و ایمان دینی مردم را بگیرد، مساجد و نيروهاي مومن كشور بايد اهل فعاليت سياسي و فهم صحيح سياسي باشند.

وی خاطر نشان کرد: مشغول كردن مردم به عبادتي كه در برابر ظالمان نمي‏ايستد و به مظلومان ياري نمي‏رساند، خواسته دين و مطلوب رسول اعظم صلي الله عليه و آله و سلم و ائمه هدي نبوده و نيست، بعضي‏ها مي‏خواهند مسجد را از مسائل سياسي به‏كلّي بركنار بدارند. مي‏گويند شما وارد سياست نشويد، كار خودتان را بكنيد. كار خودتان يعني چه؟ يعني بياييد همان نمازتان را بخوانيد و برويد اين همان چيزي است كه دشمنان مي خواهند.

چه کسی خوشش بیاید چه نیاید، امام جمعه مدافع دین و حریم ولایت است

وی با توجه به اینکه ائمه جماعات در مساجد پشتیبان انقلاب و مردم هستند تاکید کرد: دشمن امام جمعه ای می خواهند که کاری با سیاست نداشته باشد، امام جماعتی می خواهند که فقط نماز بخواند و برود؛ امامان جمعه و جماعت پشتیبان این انقلاب، مردم و مدافع حریم دین و ولایت است؛ مدافع حقوق مردم است کار امام جمعه و نماز جمعه امر به معروف و نهی از منکر از مسئولان و صاحبان ثروت وقدرت است و لو اینکه به مذاق عده ای خوش نیاید.

خطیب جمعه مهردشت در ادامه سخنان خود به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت به مناسبت هفته دولت اشاره کرد و گفت: مسائل اقتصادی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سیاست خارجی، موضوع «امنیت» و «فضای مجازی» از مواردی بود که رهبرعزیز انقلاب این مطالب را به‌عنوان اولویت‌های اصلی کشور و نقشه‌ راه دولت یازدهم بیان کردند.

نگذارید بگوییم دست آورد دولت کنسرت است/ دولت اگر برای مساله «آب استان» سینه چاکی می کرد؛ این مساله حل می شد

علیزاده به بررسی مسئله‌ی «فرهنگ» که بنا به تاکید رهبر انقلاب اولویت های مهم کشور است پرداخته و گفت: بعضی برنامه ها لطمه زدن به فرهنگ است و شاید مصداق ولنگاری فرهنگی هم باشد؛ یکی از آنها که این روزها نقل مجالس شده کنسرت هایی نامناسبی است که به تازه گی در کشور باب شده است چیزی که انسان را به تامل وا می دارد و نگران می کند این است که گاها احساس میشود این برنامه ها حساب شده و برنامه ریزی شده باشد.

وی افزود: دشمن خانواده های سنتی و شهر مذهبی مثل مشهد و قم و دارالعباد یزد هدف قرار داده و مسئولین ذی ربط در خوابند یا خود را به خواب زده اند؛ ما به دولت و دولت مردان عرض می کنیم آیا نیاز و درد مردم خصوصا جوانان ما شغل مناسب، مسکن مناسب و معیشت است یا برنامه های کنسرت است.

امام جمعه بخش بهمن ادامه داد: در رروزهای اخیر ائمه جمعه استان یزد خاصه نماینده ولی فقیه حضرت آیت الله ناصری برعلیه کنسرتی که در شهرستان تفت برگزار شد موضع گرفتند، اما اینها به حرف نماینده ولی فقیه در استان و تذکر ائمه جمعه و تجمع مردم کفن پوش تفت اعتنایی نکرده و این کنسرت با بی اعتنایی به نماینده ولی فقیه برگزار شد.

علیزاده افزود: نگذارید بگوییم دست آورد دولت کنسرت است؛ که این زیبنده دولت نیست، دولت مردان از این مدل برنامه ها تمام قد حمایت می کنند و برای این مدل کارها بودجه دارند اما برای برنامه های فرهنگی و مذهبی و قرآنی کف گیر آنها به ته دیگ خورده است! اگر اینقدر که دولتمردان به این مسائل اهمیت می دهند و سینه چاکی می کنند، برای مسئله آب استان که بعضی از روستاهای استان فقط یک روز در هفته آب دارند سینه چاک بودند، مشکل آب حل می شد.

وی در پابان تاکید کرد: لذا ما نمازگزاران نماز جمعه امروز اعلام می داریم با موسیقی های مخرب در دار العباد یزد مخالفیم و حمایت خود را از موضع نماینده ولی فقیه حضرت آیت الله ناصری اعلام می داریم.

انتهای پیام / ک
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد