Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


هشدارهای پلیس ابرکوه در راستای پیشگیری از سرقت در لیالی قدر


با توجه به فرا رسیدن لیالی قدر و خالی بودن اکثر منازل در این شب های مبارک، فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه در راستای پيشگيري از سرقت به شهروندان هشدار داد.

به گزارش سرو ابرکوه، با گذشت یک نیمه از ماه مبارک رمضان و نزدیک شدن به لیالی قدر، سرهنگ علیرضاصالحی در راستای پیشگیری از سرقت به شهروندان هشدار داد و از آن ها خواست تا با رعایت آن، مورد سوء استفاده سارقان قرار نگیرند.

صالحی اظهار کرد: در نظر داشته باشيد كه هر كس ممكن است قرباني يك سرقت شود و شما هم از اين امر مستثني نيستيد به همين دليل در هر شرايطي مي‌بايست در حفظ و نگهداري اموال خود كوشا باشيد؛ چرا كه در صورت بروز هرگونه سرقتي از شما، آرامش خاطرتان تا مدت‌ها از بين خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: باور كنيم رعايت نكاتي بسيار ساده و بديهي مي‌تواند در پيشگيري از سرقت اموالمان به ما كمك كرده و تبهكاران را در رسيدن به اهدافشان ناكام گذارد. با جدي گرفتن توصيه‌هاي زير، هم از يك بحران روحي شديد در خانواده‌‌‌ي خود جلوگيري خواهيد کرد و هم نقش غير قابل انكار خود را در افزايش امنيت جامعه به خوبي ايفا می کنیم.

نخستين نكته در زمينه‌ي پيشگيري از سرقت اين است كه هنگام ساخت‌وساز، همان قدر كه به زيبايي ساختمان اهميت مي‌دهيد، به استحكام و ايمني آن نيز توجه كنيد.

زماني كه خانه را ترك مي‌كنيد، از بسته بودن همه‌ راه‌هاي ورودي اعم از درها و پنجره‌ها اطمينان حاصل نماييد.  اگر تمايل داريد كه پنجره‌ها را باز بگذاريد، حتماً براي آن‌ها حفاظ قرار دهید.

بر روي ديوار حياط منزل خود حفاظ مقاوم نصب كنيد. حفاظ را طوري تعبيه كنيد كه اگر تير چراغ برق، علمك گاز، درخت يا ماشيني در كنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند از آنها براي ورود به ساختمان استفاده كنند.

از زنجير شب‌بند براي پشتِ در استفاده كنيد.

هنگام رفتن به مسافرت، از بسته بودن تمام درها از جمله درِ تراس، پاسيو و پشت‌ بام مطمئن شويد و از قرار دادن نردبان و چهارپايه در داخل حياط به‌ويژه كنار ديوارها، خودداري نماييد.

در صورت خالي بودن فضاي زير درِ ورودي، آن را با استفاده از سنگ يا هر وسيله‌ محكم ديگر پُر نماييد.

فضاي خالي زبانه‌ در را با استفاده از تكه‌اي چوب يا مقواي فشرده شده پُر كنيد تا باز نمودن آن با وسايلي مثل كارت تلفن غير ممكن شود.

اگر توپي قفل درِ ورودي يا پاركينگ، به صورت برجسته مي‌باشد، حلقه‌اي آهني به دور آن جوش دهيد.

براي درهاي دولنگه قفل اضافي تعبيه كنيد. نسبت به باز ماندن در ورودي و پارگينگ ساختمان خود حساسيت به خرج دهيد.

اگر در مجتمع زندگي مي‌كنيد، از طريق هماهنگي با همسايه‌ها، مراقبت از ساختمان خود را به نگهبان محله يا سرايدار مورد اطمينان بسپاريد.

چنان‌چه منزل شما ويلايي است يا در مجاورت آن، ساختماني نيمه‌ساز وجود دارد، نكات ايمني را با دقت بيشتري رعايت كنيد.

در صورتي منزل شما در كنار خرابه، گاراژ، بوستان و مكان‌هاي تاريك و خلوت واقع شده است، به ايمني آن اهميت بيشتري بدهيد.

به افراد ناشناس اجازه‌ ورود به منزلتان را ندهيد از ورود افرادي كه به عنوان مامور پليس، دارايي، شهرداري، كارگر خدماتي، مامور آب، برق، گاز، تلفن و... مراجعه مي‌كنند، پيش از شناسايي كامل ممانعت نماييد. همچنین از ورود افراد ناشناس تحت عناوين سمسار، خريدار ضايعات، فالگير، متكدي و ... به داخل ساختمان ممانعت به عمل آوريد.

خانم‌ها و كودكان را از باز نمودن در به تنهايي بر حذر داريد.

هنگام اسباب‌كشي يا انجام كارهاي ساختماني كه به باز ماندن درِ ورودي منجر مي‌شود، مراقب تردد افراد ناشناس باشيد.

از باز كردن در براي افرادي كه با ساير واحدها كار دارند، خودداري نماييد.

اگر درِ پاركينگ منزل به صورت كنترلي باز و بسته مي‌شود، پس از خروج منتظر بمانيد تا كاملاً بسته شود.

توجه افراد را هنگام رفتن به مسافرت جلب نكنيد؛ ساعت و تاريخ حركت خود را از اشخاص نامطمئن مخفي نماييد؛ وسايل را طوري داخل خودرو قرار دهيد كه توجه افراد را جلب نكند؛  همه با هم از منزل خارج نشويد (خروج هم‌زمان ساكنان و چند قفله نمودن درها، توجه افراد را جلب مي‌نمايد)

پايگاه خبري پليس

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد