Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

وام قرض الحسنه برای نیازمندان مطالبه ای رویایی/ بانک های بی بهره تأسیس کنیم


امام جمعه ابرکوه گفت: اساساً در نظام بانکی نه تنها خدمتی به محرومین نشد، بلکه پولداران را پولدارتر کرد و وام قرض الحسنه برای اقشار متوسط و ضعیف، مطالبه ای رویایی شد.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در دیدار با پرسنل بانک مهر اقتصاد شهرستان اظهار کرد: مشکل نظام بانکی ما پس از گذشت چهار دهه از انقلاب متأسفانه روز به روز عمیق تر شده است و نه تنها مشکل بهره پردازی حل نشد، بلکه بدتر شده است.

نظام بانکی به تدریج تعدیل شود
حسینی تصریح کرد: از دهه دوّم انقلاب و حاکمیّت دولت سازندگی، سیر نظام بانکی و اقتصادی کشور به سمت سرمایه داری رفت و اساساً در نظام بانکی نه تنها خدمتی به محرومین نشد، بلکه پولداران را پولدارتر کرد و وام قرض الحسنه برای نیازمندان و اقشار متوسط و ضعیف، مطالبه ای رویایی شد .

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در صحیفه که فرمودند: ربا حرام است و به هیچ شکل نباید در اقتصاد اسلامی وارد شود، گفت: ما بهره را جایز نمی دانیم و باید بانک های بی بهره تأسیس کنیم. نظام بانکی به تدریج تعدیل شود و ربا بکلّی حذف شود.

حسینی عنوان کرد: همچنین امام راحل گفتند: "بهره برداری از نُقُود و پول به هیچ وجه در اسلام جایز نیست و باید مبنای بانک اسلامی بر این باشد که بهره و ربا در کار نباشد. راه تلخّص از نزول و ربا در پول های بانکی نزد اینجانب مشکل است بلکه جایز نبودن آن قوی است."

اقتصاد مقاومتی با کسر سود بانک ها عملی است
امام جمعه ابرکوه تأکید کرد: مهم این است که عوامل بانک ها بتوانید جلب رضایتمندی مردم را داشته باشند و سپرده گذاران را به سهیم شدن در خیرمندی در وجوه مادی با دادن قرض الحسنه تشویق کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: زمینه فراهم شده در کسر سود بانک ها موجب شود، سرمایه ها در گردش کار اقتصادی درآید و زمینه اشتغال و تولید را فراهم کنند، که اقتصاد مقاومتی با همین راهکار صحیح به سرانجامی عملی برسد.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد