Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مردم ابرکوه در آستانه سالروز حماسه 9 دی:

وحدت 9 دی نشان داد نظام آسان بدست نیامده که آسان از دست برود/ فراموش کردن نقش استعمارگران در فتنه 88 عاقلانه نیست


مردم ابرکوه ضمن تاکید بر نقش کشورهای استعمارگر در فتنه 88 تاکید کردند: نظام جمهوری اسلامی آسان بدست نیامده است که آسان از دست بدهیم.

به گزارش سرو ابرکوه، روز 9 دی یادآور حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران در سال 1388 است که برگ زریّن دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زد. این روز نماد دیگری از استقلال و بصیرت ملت در برابر نادانی و حرمت شکنی های غافلان و دشمنان انقلاب و توهین کنندگان به مقدسات در روز عاشورای حسینی است.


مردم شهرستان ابرکوه نیز همپای همه هموطنان خود، روز 9 دی را گرامی داشته و یکبار دیگر به دشمنان ثابت کردند که هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنان را نمی خورند.

 

فراموش کردن نقش و خطر استعمارگران در فتنه 88 عاقلانه نیست
حسین حاتمی شهردار ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه در این خصوص، اظهار کرد: وحدت، یکپارچگی و قدرت، بزرگترین عاملی است که باعث ارتقاء جایگاه بین المللی کشورها و عامل بازدارندگی هر گونه سوء قصد به آن می شود. بنابراین تبدیل اختلاف سلائق به شکاف و تضعیف اتحاد عمومی، بزرگترین خیانت به کشور است، که همین امر در جریان فتنه باعث جسور شدن دشمن و خط و نشان کشیدن های ظالمانه و وضع تحریم های جدید شد.


حاتمی تصریح کرد: دامن زدن به زمینه های بروز شکاف اجتماعی و تضعیف وحدت ملی ظلم مضاعفی است، که علاوه بر ابعاد خارجی موجب سلب امنیت، اختلاف افکنی و سوء استفاده از جریان های داخلی را فراهم می کند.


وی با اشاره به نقش کشورهای سلطه گر و استعمار گر در جریان فتنه 88، افزود: دشمنان زخم خورده جمهوری اسلامی همواره دنبال فرصتی برای حذف جریان بیداری و آزادی طلبی هستند که بذر آن توسط انقلاب اسلامی در کل جهان کاشته است.


شهردار ابرکوه تاکید کرد: چنین دشمنی هیچگاه دوست و غمخوار کشور ما نمی شود و فراموش کردن نقش و خطر آنها عاقلانه نیست. همراهی اینها در جریان فتنه خود از دلایل اصلی محکومیت آن جریانات بود.

 


مهمترین هدف فتنه ۸۸ ایجاد شکاف میان مردم و مسئولین بود
رضا عباسی مهرآبادی عکاس و هنرمند مهردشتی بیان کرد: با التهابی که فتنه گران سال 88 در کشور ایجاد کردند، سنگین‌ترین تحریم‌های غرب علیه کشور در همه ابعاد تشدید شد و آمریکا توانست یک اجماع برای افزایش تحریم‌ها ایجاد کند. این فتنه شدیدترین تحریم های تاریخ را به ایران تحمیل کرد.


عباسی افزود: بر هیچکس پوشیده نیست که مهمترین هدف فتنه ۸۸ ایجاد شکاف میان مردم و مسئولین نظام و ایجاد نفاق در بین مردم بود. امروز معلوم شد بخشی از افرادی که در مقابل کار بزرگ ملت ایران در انتخابات، ایستادند، ضد انقلاب و اجیر شده از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی بوده و ربطی به توده مردم نداشتند.


وی گفت: نفوذ دیپلمات های انگلیسی در میان آشوبگران و برخی رابطین امنیتی سفارتخانه های اروپایی در ستاد کاندیداهای خاص و اعتراف اوباما تحت عنوان قانوني با نام «بند 1264 بر ضد ایران»، تنها نمونه ای از تلاش های سرویس های امنیتی بیگانه در جهت اهداف شوم امنیتی بود، که خود نشانه برنامه ریزی غرب برای ناامنی و فتنه در کشور بود.


هنرمند مهردشتی تصریح کرد: یکی از شرایط ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری، التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه می باشد و فتنه 88 نمونه بارز و علنی زیرپا گذاشتن قانون و به نوعی قانون گریزی بود. در عین حالی که سردمداران این فتنه در انتخابات دم از قانونمداری می زدند.


عباسی با اشاره به مسئولیت روشنگری مسئولین در این قبیل جریانات تاکید کرد: در حال حاضر مسئولین باید صراحتا مسیر خود از فتنه را مشخص کنند تا در فضای غبارآلود جامعه راه را گم نکرده و بلکه چراغ روشنی برای نشان دادن مسیر درست به مردم و عوام جامعه باشند.

 


عوامل نفوذی انگلیس، آمریکا و اسرائیل در داخل باعث فتنه شدند
غلامحسین تقی پناه جوان عکاس از اهالی روستای مریم آباد عنوان کرد: کشور های غربی به ویژه انگلیس، آمریکا و اسرائیل هدفی جز براندازی نظام جمهوری اسلامی ندارد. آنها با عوامل نفوذی خود در کشور ایران، در سال 88 از پشت پرده، انتخابات را دنبال می کردند.


تقی پناه ادامه داد: آنها به طور حساب شده در فتنه همان سال که در واقع هدایتگر و کنترل کننده آن بودند، به صورت سازماندهی شده، هدایت افراد، احزاب و گروه های داخلی کشور را برای تضعیف اصل نظام که همان ولایت فقیه است، به عهده داشتند.


وی گفت: فتنه اگرچه عواقب و اختلافاتی در بین گروه های سیاسی و اجتماعی مردم داشت، اما به صورت لحظه ای بود و نتوانست در  باور و عقیده ملت رخنه نماید، چنانچه مردم در 9 دی حماسه ای آفریدند که جواب دندان شکنی به همه آنها بود.


جوان ابرکوهی بیان کرد: در این حماسه مردم با بصیرت ایران نشان دادند که در میان گرد و غبار فتنه، هرگز راه را گم نمی کنند و گوش به فرمان رهنمودهای مقام معظم رهبری می مانند.

 

نتیجه فتنه نفوذ است چیزی که رهبر بارها بیان کردند
اصغر عباسي كارگردان و فيلمساز ابركوهي نیز در تبیین فتنه 88 گفت: فتنه که ممکن است در تمام كشورهاي دنيا با عناوين مختلف رخ دهد، باعث كمرنگ شدن امنيت ملي می شود. در نتیجه راه برای نفوذ كشورهاي خارجي و دخالت در مسائل داخلی باز می شود و اين مساله به آينده نگري مقام معظم رهبري اشاره دارد، كه اين اواخر دغدغه نفوذ را بارها بيان كردند.


عباسی ضمن اشاره به آزادی های قانونی در ایران، تصریح کرد: كشورهاي غربي به خصوص انگليس از آزادگي و آزاده زيستن ملت شريف ايران هراس داشته و دارند. آنها در واقع با دخالت در سياست هاي داخلي كشورهاي اسلامي بدنبال آزادي بيان و آزادي سياسي نيستند، بلكه هدفشان دوركردن ما از اصل و ريشه انقلابي و اسلامي است.


وی با بیان این مطلب که علت بروز فتنه ها عدم پايبندي به قانون است، اذعان کرد: رعایت نکردن قانون باعث شكل گيري ناهنجاری هایی در سطوح مختلف جامعه شده و نقش دستگاه هاي اجرايي و قضايي را زير سوال خواهند برد.


کارگردان ابرکوهی افزود: در جامعه اسلامي و مدني ايران چيزي بنام قانون "من قبول ندارم چون برگزيده نشدم" جايي نداشته و نخواهد داشت. اگر كسي به مساله اي اعتراض دارد، بايد از راهكارهاي قانوني ورود كند نه اينكه با تهييج بخشي از بدنه جامعه بدنبال اهداف شوم خودش باشد.

 

وحدت 9 دی نشان داد نظام آسان بدست نیامد که آسان از دست برود
محمد جواد آقایی بخشدار مرکزی ابرکوه، اظهار کرد: اتحاد و وحدت برای ما و سرزمین مان خیلی مهم و حیاتی است، چرا که در سال های اخیر اتفاقاتی افتاد که باعث اختلافات داخلی شد. البته قرار نیست در صورتی که خطری برای کشور و مملکت ما پیش آید جناح های مختلف یاری نکنند و مقابل یکدیگر بایستند.


وی افزود: اگر موضع گیری و انتقاداتی هم صورت می گیرد، در جهت اصلاح جامعه است و اگر آن جامعه اصلاح شود، اصول و  قانون رعایت می شود. لذا ما دو جبهه اصلاح طلب و اصولگرا داریم که همه در مجموع در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری با هدف مشترک در یک خط قرار می گیرند.


آقایی بیان کرد: اگر اختلاف نظری هم در زمینه های مختلف وجود داشته باشد باید گوش به رهنمودهای ایشان باشیم، چرا که مدیریت مدبرانه و درایت ایشان باعث جلوگیری از بروز خیلی اتفاقات در کشور شد.


وی گفت: با توجه به موقعیت کشور ما در خاور میانه نمی توان نقش کشورهای غربی را در جریانات 88 نادیده گرفت. ولی وحدت و یکپارچگی مردم در روز 9 دی که به نحو احسن به نمایش گذاشته شد، نشان داد این نظام آسان به دست نیامده است که آسان از دست برود، بلکه خون های زیادی به پای آن ریخته شد.


بخشدار مرکزی تاکید کرد: اگر این وحدت همچنان ادامه یابد حتی در سخت ترین شرایط هم اجازه نمی دهیم کشور به دست نااهلان بیفتد.

 

فتنه 88 هزینه های زیادی داشت ولی نظام را بیمه کرد
محمد حسین مهدی پور کارشناس ارشد علوم ارتباطات در خصوص نقش کشورهای غربی در بروز فتنه 88 گفت: این کشورها از شروع انقلاب اسلامی بدنبال تضعیف نظامی بودند، که در برابر غرب ایستاد و باعث روشنگری دیگر ملت ها شد.


وی اضافه کرد: آنها با همکاری عوامل داخلی خود، با استفاده از تبلیغات و رسانه ها برای اینکه به نتیجه مطلوب برسند و در سیاست های داخلی کشور ما دخالت کنند، تلاش کردند تا انتخابات ایران را غیرقانونی جلوه دهند، ولی موفق نشدند. اگر اعتراضی هم داشتند باید به صورت قانونی مطرح می کردند، چرا که با این کار مشروعیت قانون را زیر سوال می برند.


مهدی پور عنوان کرد: پس از مدتی که جریان فتنه ادامه داشت، هدف فتنه گران و سران فتنه مشخص شد و با تدابیر رهبر معظم انقلاب و حضور به موقع مردم در صحنه 9 دی، نقشه آنان نقش بر آب شد و به نوعی هویت برخی افراد که با امکانات و موقعیت های این نظام، جایگاه و مقامی پیدا کرده بودند، برای مردم روشن شد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر چه این فتنه برای نظام هزینه های زیادی در برداشت، ولی موجب شد برای سالیان سال، نظام بیمه شود و استمرار یابد.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (4 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد