Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

جانباز فتنه 88 در یزد:

گروهی برای گزارش اغتشاشات از تهران به یزد آمده بودند/ استفاده ابزاری فتنه‌گران از زنان


عباس علیزاده از جمله جانبازان فتنه 88 در یزد است که به تشریح اتفاقات بعد از انتخابات خرداد سال 88 پرداخت.

سرو ابرکوه؛

درپی افزایش تلاش برخی از جریان‌های سیاسی کشور برای تحریف وقایع سال 88 و با توجه به اهمیت آشنایی نسل جوان با مقاطع حساس انقلاب اسلامی و خطر فراموشی و تحریف این برهه‌ها، روایت شاهدان عینی آن زمان سند تلخی از این اتفاقات است.

برای بیان حوادث تلخ و ناگوار فتنه 88 در یزد به سراغ معتمد محله اکبرآباد؛ آقای عباس علیزاده جانباز جنگ تحمیلی که دریک مغازه تعویض روغنی روزگار می گذراند رفتیم تا ازحقایق تلخ آن روزها بشنویم.

جانباز اغتشاشات سال 88  در یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ در خصوص اتفاقات روز فتنه گفت: بعد از انتخاباب خرداد سال 88 تجمع غیر قانونی در میدان نعل اسبی توسط طرفداران فتنه شروع شد، لذا قریب ساعت 4 یا 5 بعد از ظهر بود؛ با عده‌ای از نیروهای بسیجی  از میدان فیضیه به سوی میدان نعل اسبی حرکت کردیم که در آن لحظه با بدترین درگیری‌ها مواجه شدیم؛ چرا که  سنگ و آجر بود که از خانه‌ها و پشت دیوارهای دانشگاه به سوی ما پرتاب می‌شد، نیروهای بسیجی را با نهایت بی رحمی کتک می‌زدند؛ به طوری که بر روی یکی از دوستانم افتاده بودند و او را آن قدر زدند که نمی‌توانست از جای خودش بلند شود و هنوز که هنوز است اثرات زخم‌های بر جای مانده بر جسمش باقی است.

علیزاده تصریح کرد: آن روز گذشت تا اینکه خودم مورد ضرب و شتم آشوبگران قرار گرفتم و 15 روز خانه‌نشین شدم. 

وی خاطر نشان کرد: مدعیان انقلاب زنان را به عنوان ابزار در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کردند؛ به گونه‌ای که زنان با قیافه‌ و آرایش‌هایی زننده بالای ماشین‌ها می‌نشستند و با عربده علیه نظام و ولایت فقیه شعار سر می‌دادند و مردم را به سوی خود دعوت می‌کردند.

اعزام 20 نفر از تهران برای ارائه گزارش اغتشاشات

جانباز فتنه 88 با اشاره به خاص ترین رویداد اغتشاشات گفت: در میدان فیضیه به جوانی که با لباس شخصی و ظاهری آراسته ایستاده بود مشکوک شدیم؛ از او چند سؤال پرسیدیم ولی دائما انکار می‌کرد و می‌گفت که از نیروهای خودی هستم، این موضوع ذهنمان را به خود مشغول کرد، او را بازرسی کردیم متوجه شدیم وی دارای بی سیم پیشرفته و باتوم برقی است، از این رو وی را مورد بازجویی قرار دادیم تا اینکه اعتراف کرد: « گروهی 20 نفره از تهران فرستاده شده است تا فقط اغتشاشات را گزارش داده و مردم را برای گسترش این مسئله تحریک کنند.»

این جانباز جنگ تحمیلی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای هم بدون اطلاع و فقط برای همراهی سنگ جیب کرده  و به سوی مردم پرتاب می‌کردند؛ تا جایی که وقتی از یکی از افراد دستگیر شده علت کارش را جویا شدیم؛ وی در پاسخ گفت: دیدم همه سنگ پرتاب می‌کنند من هم فقط برای همراهی این کار را انجام دادم.

شاهد درگیری‌های فتنه 88 اذعان کرد: طبق آماری که وجود داشت حدود 10 درصد اغتشاش‌گران یزدی بودند و مابقی غیر بومی که هدف دار مردم را برای اغتشاش و آشوب فراخوانند.

ورود نیروهای بسیجی و ختم آشوب

علیزاده نقش بسیجیان ونیروهای مردمی را در ختم این آشوب بسیار مؤثر خواند و افزود: لحظه‌ای که بسیجیان واردعمل شدند نیروی انتظامی درگیربود و با وجود اینکه همه توان خود را به کار گرفته بود نتوانست جلوی اغتشاشات را بگیرد اما وقتی بسیجیان پا به پای نیروی انتظامی  وارد عمل شدند کار بیش از بیش آسان‌ و جولان‌دهی آنها تمام شد.

بازی کردن با افکار مردم

وی با بیان اینکه هدف دشمن از طراحی این جنگ مخملی«بازی کردن با افکار مردم» بود، اذعان کرد: آن زمان مردم رای خود را دادند ورای مردم به درستی اعلام شده بود ولی عاملان فتنه از طریق خط دهی‌های دشمن اعلام تقلب کردند و برخی ازمردم را به شورش واداشتند تا به هدف خود برای براندازی نظام دست یابند.

حماسه 9 دی و نقشه‌ای که‌ نقش بر آب شد

وی انقلاب مخملی در ایران را شبیه انقلاب سفید در اکراین خواند و خاطرنشان کرد: سران فتنه با طرح تقلب و همراهی آمریکا و انگلیس، خواهان انقلاب مخملی در ایران بودند؛ فارغ از اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای رهبری فرزانه و هوشمند است که فقط با یک اشاره ایشان، مردم تا پای جان ایستادگی کرده و این گردنه‌های  دشوار را پشت سر می‌گذارند.

راوی درگیری‌های فتنه 88 در یزد خاطرنشان کرد: نمونه این همراهی را می‌توان در حماسه بی‌نظیر 9 دی ماه سال 88 که روزی ماندگار در صفحات تاریخ زرین انقلاب اسلامی شد؛  احساس کرد چرا که مردم فقط با یک اشاره از رهبرشان این حماسه را آفریدند و پایبندی به رهبر و مملکت خویش را به اثبات رساندند و این روز باید به عنوان سندی ماندگار همچون 22 بهمن همیشه جاویدان بماند.

حصر خانگی بهترین مجازات

علیزاده « حصر خانگی» را بهترین مجازات برای عاملین فتنه اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با صبر رهبری اینها در حصر هستند تا آیندگان بفهمند کسانی که در حقشان خیانت کرده‌اند چه کسانی بوده‌اند.

انتهای پیام/د
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد