Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه:

پاسداری از فرهنگ غدیر مانع وقوع حوادثی همچون عاشورا و غربت ولایت است


رئیس اداره تبلیغات اسلامی گفت: بها دادن به غدیر، ادای احترام به تکمیل دین و اتمام نعمت بوده و پاسداری از آن مانع از رخداد وقایعی نظیر عاشورا و غربت ولایت می شود.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام کاظم دشت آبادی رئیس اداره  تبلیغات اسلامی شهرستان ضمن صدور پیامی به مناسبت تبریک عید بزرگ غدیر خم اظهار کرد: غدیر نه یک مکان محدود و نه یک برکه کوچک است، بلکه تأکیدی است بر حقانیت حق تعالی، مظهری بر اراده و قداست خداوندی است. شیعیان با ولایت حضرت علی(ع) و دریای بیکرانه ای که در غدیر از فراز دست رسول خدا(ص) بر سرزمین بشریت جاری شد، طراوت و روشنایی می‌گیرند.

دشت آبادی اظهار کرد: خط سیر رهبری در اسلام همزمان با واقعه غدیر به صورت کامل و رسمی از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) ترسیم و تبیین شد که در آن وظیفه خطیر هدایت مسلمانان و بشریت از نبوت به ولایت رسید.

وی تصریح کرد: پیام بنیادین غدیر حاکمیت معارف علوی و سیاست برخاسته از ولایت بر پهنای هستی است چرا که غدیر یک تفکر، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه تأکید کرد:  بها دادن به غدیر، ادای احترام به تکمیل دین و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولایت در جان ها است و پاسداری و درک آن مانع از رخداد وقایعی نظیر عاشورا و غربت ولایت خواهد شد. لذا باید از ظرفیت های موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ غدیر در آن سوی مرزهای جغرافیایی بهره گیریم.

این استاد حوزه علمیه فرهنگ غدیر را حلّال مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه بشری دانست و افزود: اگر مفهوم متعالی و ارزشمند غدیر در جهان امروز به‌عنوان یک فرهنگ و گفتمان نهادینه شود بشریت به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد