Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه هرات:

پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی حق مردم است/ احترام گذاشتن به تصمیم شورای نگهبان وظیفه آحاد ملت


امام جمعه هرات با انتقاد از عدم پخش زنده مناظره های انتخاباتی اظهار داشت: متاسفانه شنیده شده است که مناظرات انتخابات به صورت غیر زنده و ضبط شده قرار است پخش شود که این یک نوع پایمال کردن حق مسلم مردم است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از طنین خاتم؛ حجت الاسلام جعفری خطیب نماز جمعه هرات با تبریک عید مبعث اظهار داشت: بعثت پیامبر اکرم(ص) سرآغاز راهی شد تا انسان از شرک، بی‌عدالتی، جهل و نادانی و فساد بیرون آمده و به سمت توحید، معنویت، عدالت و کرامت حرکت کند.

امام جمعه هرات گفت:هدف از بعثت حضرت محمد(ص)در قلمرو اجتماعی برقراری عدالت اجتماعی و در قلمرو فردی تهذیب اخلاق و نفس است.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان ارتش اشاره و خاطر نشان کرد:حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله) به اهمیت انتخابات اشاره و خواستار حضور حداکثری در این عرصه شدند لذا باید مردم با هوشیاری و بیداری پای صندوق های رای حاضر و فردی کاردان و شایسته را انتخاب کنند.

وی افزود: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری در این چند سال اخیر مشکلات اقتصادی کشور است تا جای که این معضل را یکی از راه های نفود دشمن به کشور نام بردند بنابراین باید سیاست های اقتصاد مقاومتی را در جامعه عملی کنیم و در برابر تحریم ها و تهدیدهای دشمن ضعف نشان ندهیم.

خطیب نماز جمعه هرات در بخش دیگری از خطبه ها به روند انتخابات اشاره و اظهار داشت: خوشبختانه با صلاحیت کاندیدا توسط شورای  نگهبان این روند با شتاب در حرکت است و کاندیدا از امروز تبلیغات گسترده خود را اغاز کرده اند.

جعفری افزود: کاندیدای انتخاب شده و رد صلاحیت شده ها باید در چهارچوب قانون عمل  و به تصمیم شورای نگهبان احترام بگذارند.

وی عنوان کرد: کاندیدا حتی الامکان از دادن شعارهای غیر واقعی و نشدنی جلوگیری کنند و مواردی را در تبلیغات بیان کنند که بتوانند واقعا انجام دهند.

امام جمعه هرات با انتقاد از عدم پخش زنده مناظره های انتخاباتی اظهار داشت: متاسفانه شنیده شده است که مناظرات انتخابات به صورت غیر زنده و ضبط شده قرار است پخش شود که این یک نوع پایمال کردن حق مسلم مردم است.

وی افزود: امیدواریم تمامی ائمه جماعت کشور در برابر این تصمیم موضع گیری کنند.

 خطیب نماز جمعه هرات در ادامه به دوم اردیبهشت سالروز تأسیس نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸ نیز اشاره داشت و ابراز داشت:سپاه پاسداران اسلامی بعد از انقلاب در تمام عرصه ها حضور فعال داشته است و در زمینه سازندگی و اقتصاد مقاومتی فعالیت های ارزشمندی ارائه داده است.

حجت الاسلام جعفری در پایان به شکست حمله نظامی امریکا به ایران در طبس در ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹،اشاره و خاطر نشان کرد: پنجم اردیبهشت یاد آور شکست نیرو های آمریکائی در سال ۵۹ در صحرای طبس است در این حمله نظامی شیطان بزرگ با مفتضحانه ترین وضعی شکست خورد.

 

انتهای پیام/ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد