Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

با هدف معرفی ابرکوه و ظرفیت های آن ساخته می شود

پخش مستند «ابرکوه در یک نگاه» در نوروز 97 از شبکه تابان + تصاویر پشت صحنه


خبرنگار واحد صداوسیما در ابرکوه، از ساخت مستند شناخت ابرکوه خبر داد و گفت: این مستند در دو بخش در نوروز 97 پخش خواهد شد.

به گزارش سرو ابرکوه، مستند ابرکوه در یک نگاه با همکاری صداوسیما مرکز استان یزد، جهت معرفی ابرکوه، در شهرستان در حال ساخت می باشد.

سید هاشم حسینی راوی و گزارشگر این مستند در حاشیه تصویربرداری این مستند در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: با توجه به اینکه ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور است، ساخت این مستند برای معرفی آن به گردشگران داخلی و خارجی ضروری است.

حسینی ادامه داد: هدف از این کار؛ شناساندن یک شهر کهن و باستانی با بیش از 400 اثر تاریخی است که حدود 130 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: طی سال های گذشته گزارشاتی با موضوع شناخت ابرکوه با همکاری مسئولان ساخته و پخش شد، که اگر چه جهت شناسایی شهرستان موثر بود ولی کافی نبود. لذا این هدف در مستند کامل تری اکنون در حال تحقق می باشد.

خبرنگار صداوسیما در ابرکوه، تصریح کرد: ابرکوه نه تنها در حوزه گردشگری و آثار تاریخی بلکه در زمینه های مختلف دیگر نیز ظرفیت ها و پتانسیل هایی دارد که برای کشور و جهان ناشناخته مانده است.

حسینی خاطر نشان کرد: ساخت مستند تلویزیونی شناخت ابرکوه؛ برای جذب گردشگران و اطلاع رسانی بیشتر، 5 روز پیش در شهرستان کلید خورد و تصویربرداری آن حدوداً دو روز دیگر به طول می انجامد. امیدواریم این مستند با تلاش گروه سازنده 20 الی 25 روز دیگر آماده پخش شود.

وی به پخش این مستند در دو قسمت نیم ساعته در برنامه دیار یزدان نوروز 97 از شبکه تابان اشاره کرد و گفت: روند کار ساخت و تولید با شناختی که از ابرکوه داشتیم، تا کنون به خوبی پیش رفته است. موضوع مستند ابرکوه در یک نگاه؛ بخش های میراث فرهنگی و گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن، ورزش، صنایع دستی، آداب و سنن، موقعیت جغرافیایی، هنر و هنرمندان، محیط زیست و انواع گونه های جانوری و... می باشد.

راوی مستند معرفی ابرکوه، تأکید کرد: از اهداف مهم ساخت این مستند معرفی جایگاه شهرستان و ظرفیت های موجود آن برای سرمایه گذاری افراد علاقه مند در حوزه گردشگری است، که این هدف در مستندات دیگر برای شبکه های سراسری به خصوص شبکه مستند ایران دنبال خواهد شد.

حسینی در پایان ضمن بیان اینکه پیشنهادات افراد را در ساخت مستندهای بعدی در نظر خواهد گرفت، گفت: سید محمد مهدی ثباتیان تهیه کننده و کارگردان، علی ثابت تصویر بردار، حامد زیبا کلام صدا بردار، محمد جواد شفیع حسینی مباشر تهیه، حسین زمانی و حسین ظهوریان ترابری، افرادی هستندکه در ساخت مستند معرفی ابرکوه، همکاری می کنند.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد