Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه مطرح کرد

پرهیز از اسراف در دستگاه های دولتی لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی


امام جمعه ابرکوه گفت: اقدام و عمل در بخش اقتصاد مقاومتی ملازماتی دارد، که مهمترین آن پرهیز از اسراف، ولخرجی و هزینه های گزاف توسط دولت و ملّت است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه در گفتگو با سرو ابرکوه، در خصوص تبیین شعار سال اظهار کرد: وقتی به تبیین مفهوم اسراف می پردازیم، این گناه فقط توسط مردم در زندگی های شخصی صورت نمی گیرد، بلکه در بخش دولتی هم مظاهر و مصادیق اسراف زیاد یافت می شود.


وی افزود: هر دستگاهی که در جمهوری اسلامی خرج های بیهوده و زیاده روی غیرضروری در هزینه ها داشته باشد، از مصادیق بارز عینی اسراف تلقی می شود. بنابراین هر مسئولی به تناسب دستگاه اجرائی خود، در بخش های کلان و وزارتی و بخش های خُرد استانی و شهرستانی باید پاسخگو باشد.


حسینی با اشاره به سفرهای مقام معظم رهبری به استان ها که با کمترین هزینه و بیشترین دستاورد انجام می شود، گفت: اما گاهی سفرهای مقامات با هزینه های چند میلیاردی و تأمّل برانگیز، که تحمیل هزینه بر بیت المال می باشد، نمود بارز اسراف در بخش دولتی است.


این مقام مسئول تصریح کرد: هر فردی که صورت هزینه خرج های غیرضروری و ولخرجی از بیت المال را امضا کند، در هر مقامی که باشد نزد خدای متعال مسئول است و باید جوابگو باشد. چرا که این هزینه های سنگین غیرضروری مشکل ساز است.


وی تصریح کرد: بزرگترین راهکار موفقیت دولت در بخش اجرائی کردن اقتصاد مقاومتی این است، که دستگاه های نظارتی، جلو ولخرجی ها و رویه های غلط همچون؛ تحمیل هزینه های گزاف بر بیت المال، مأموریت ها و سفرهای دسته جَمعی خارجی، برگزاری همایش های پرهزینه، هدایا و پاداش ها، اضافه کاری های قپانی و سفرهای پروازی روزانه را در دولت بگیرند.


حسینی عنوان کرد: اینها همه نمونه بارز اسراف در دولت می باشد که متأسفانه با بی مبالاتی، در دولت های گذشته تا کنون صورتی معمولی و متعارف به خود گرفته است، در غیر این صورت اقدام و عمل در تحقق اقتصاد مقاومتی شعاری بیش نخواهد بود.


امام جمعه اذعان داشت: در زندگی شخصی هم باید ملتزم به اقتصاد و میانه روی در خرج کردن و هزینه های زندگی باشیم و اگر قُبح و زشتی اسراف به عنوان یک معصیت خداوند و گناه از جلو چشم انسان ریخته شد، برایش عادی می شود.


وی ضمن بیان سخنان شهید آیت الله دستغیب گفت: وقتی می توان با کمترین هزینه، امور زندگی را گذراند، نباید هزینه های گزاف صرف شود. بنابراین رعایت اعتدال، اقتصاد و میانه روی در زندگی شرط اوّل در کسب و ربودن گوی توفیق است.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد