Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در دیدار مدیران کل کتابخانه‌ها و صدا و سیمای یزد مطرح شد

کتابخانه‌های عمومی یزد از طریق شبکه استانی تابان معرفی می‌شوند


در دیدار مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیمای مرکز یزد در مورد همکاری‌های مشترک در ارتباط با معرفی کتابخانه‌های عمومی از طریق برنامه‌های شبکه تابان بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش سرو ابرکوه، در دیدار مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیمای مرکز یزد در مورد همکاری‌های مشترک در ارتباط با معرفی کتابخانه‌های عمومی از طریق برنامه‌های شبکه تابان بحث و تبادل نظر شد.

 
 

رقیه دوست فاطمی‌ها  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در ابتدای این دیدار به رسالت کتابخانه‌های عمومی در معرفی درست و مؤثر عنصر کتاب به اقشار مختلف مردم و نقش شبکه استانی در تحقق این رسالت گفت: یکی از اقدامات خوبی که در این راستا می‌تواند صورت پذیرد، اجرای برنامه‌های مشترک بین صدا وسیما و کتابخانه‌های عمومی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و انس مردم با مطالعه است.

 

وی تأکید کرد: اجرای این برنامه‌ها می‌تواند به معرفی بهتر کتابخانه‌های عمومی به خصوص کتابخانه‌های محلات و همچنین کارکردهای آنها کمک کند.


دوست فاطمی‌ها همچنین به اجرای طرح "کتاب تأثیرگذار من" در کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و افزود: این طرح که با حضور فرهیختگان، نویشندگان و اندیشمندان استان برگزار می‌شودو این افراد در قالب آن به معرفی کتاب‌های مفید و تأثیرگذار در زندگی خود می‌پردازند، این قابلیت را دارد که از طریق سیمای استانی و برای استفاده طیف گسترده‌تری از مخاطبان اجرا شود.


"احمد پهلوانیان" مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به اینکه شرایط اجتماعی کنونی تفاوت بسیاری با گذشته کرده است، اظهار داشت: یک بخش عمده از این تفاوت و تغییر، مربوط به تغییر رسانه غالب جامعه است که از رسانه‌های مکتوب به فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال متمایل شده است.

 

وی غلبه رسانه‌های مجازی در جوامع را علت عمده سست‌اندیشی‌ها، غفلت‌ از شیوه‌های درست زندگی و سطحی‌نگری دانست و افزود: آنچه که امروزه شاهد آن هستیم، ترویج بی‌محابا و مهندسی نشده رسانه‌های مجازی است که می‌تواند باعث  آسیب‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما شود.


پهلوانیان تصریح کرد: کتاب، عمیق‌ترین رسانه در یک جامعه بشری است و به همین علت شاهد تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی به ترویج کتاب و مطالعه بین مردم هستیم.


وی با اشاره به رسالت بزرگ رسانه ملی برای ترویج هنجارها و ارزش‌های اسلامی، بیان داشت: هر اقدامی که باعث ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم شود، مسلماً ابزاری برای خدمت به فرهنگ جامعه است و صدا و سیمای مرکز یزد نیز در همین راستا آمادگی دارد برای ترویج فرهنگ مطالعه و تحقق منویات مقام معظم رهبری هرچه در توان دارد انجام دهد.


پهلوانیان با استقبال از پیشنهاد معرفی کتابخانه‌های عمومی و کتاب مفید و ارزشمند به مردم استان از طریق رسانه ملی، افزود: درصدد هستیم برنامه‌هایی تحت عنوان مجله فرهنگی هنری را در سیمای استان احیا کنیم که قطعاً یکی از عناصر مهم این سلسله برنامه‌ها می‌تواند معرفی کتاب و کتابخانه‌های عمومی به شیوه‌ای نو و تأثیرگذار باشد.


منبع: روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد