Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

نظر مردم یزد در رابطه با اثرات مخرب شبکه های مجازی:

گرداب تلگرام در حال غرق کردن جوانان یزدی/امربه معروف ونهی از منکر راه مقابله با آسیب های اجتماعی است


یکی از شهروندان یزدی گفت: دختران و پسران جوان که اطلاعات کافی از اثرات مخرب و آسیب های شبکه های مجازی ندارند شبکه مجازی تلگرامی اغفال می شوند و در گرداب آن غرق می شوند.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا،  امروزه شبکه های مجازی تبدیل به یکی از ابزارهای سرگرمی و تفریحی جوانان در جامعه شده است و متاسفانه روز به روز درحال افزایش و تبدیل شدن به یک بحران و آسیب جدی در جامعه و خانواده است. برنامه های فضای مجازی امروز به درون خانواده ها و زندگی خصوصی کاربران راه یافته، از این رو بسیاری از مسائل و باورهای شخص را تحت تأثیر خود قرار داده است.

پژوهش های اجتماعی در ایران نشان می دهد که جوانان بیشترین و مهم ترین کاربران از اینترنت در ایران هستند. استفاده از اینترنت نه تنها مهم ترین فعالیت آنان در اوقات فراغت به حساب می آید بلکه بیشتر جوانان وقت قابل توجهی را به استفاده از شبکه های اجتماعی اینترنتی اختصاص می دهند که می تواند بعضا آسیب های روحی و روانی جدی به آنها وارد کند که یکی از آنها آسیب امنیتی و سیاسی است. لذا در این راستا سایت خبری –تحلیلی یزد رسا برخی از نظرات شهروندان را گزارش می دهد.

رحمانی یکی از شهروندان با بیان اینکه استفاده نادرست از شبکه های مجازی می تواند اثرات مخربی را به دنبال داشته باشد گفت: یکی از معضلاتی که امروز ما شاهد آن هستیم این است که هر نوع فردی از این شبکه ها مجازی از جمله تلگرام استفاده می کند و یکسری افراد با گذاشتن عکس شخص دیگری از مردم سوء استفاده و اخاذی می کنند.

وی با بیان اینکه باید در راستای آسیب های شبکه های مجازی اطلاع رسانی شود افزود: امربه معروف ونهی از منکر یکی از بهترین گزینه ها برای مقابله با این آسیب ها است.

یکی دیگر از شهروندان اظهار کرد: اگر خانواده ها در موضوع فضای مجازی اطلاعات مناسب داشته باشند و این آگاهی ها را با فرزندان خود در میان بگذارند، بخش مهمی از آسیب های این حوزه کاهش خواهد یافت.

بیژنی با بیان اینکه شرایط امروز جامعه و نوع آسیب‌هایی که خانواده و والدین با آن مواجه هستند متفاوت شده است، اذعان کرد: والدین و خانواده ها نباید غفلت کنند وباید با اطلاع رسانی و آموزش به فرزندان از ورود اینگونه آسیبها پیشگیری کنند.

وی افزود: آموزش، هشدار، تولید محتوای مناسب و حتی جایگزینی برنامه و بازی های دنیای واقعی به جای مجازی، یکی از راهکارهای خروج از این بحران است.

حسینی یکی از شهروندان یزدی با بیان اینکه باید به جوانان آموزش های لازم برای استفاده صحیح و مثبت از دنیای مجازی داده شود گفت: انون ما در جامعه شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از جوانان با توجه به در دسترس بودن این نوع از شبکه ها بین رابطه خود با والدین جدایی انداخته و جذب جریان انحرافی شده که بسیار خطرناک می باشد.

وی اطلاع رسانی پلیس و سازمان های مربوطه را در خصوص اثرات مخرب شبکه های اجتماعی را موثر دانست و افزود: مطلع نبودن بسیاری از خانواده ها و جوانان از آسیب های این شبکه ها منجر به خودکشی و سوء استفاده های شده که امروز با آن سر و کار داریم.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی با از مدارس برای فرزندان آغاز شود.

یکی دیگر از شهروندان به نقش والدین در کنترل فرزندان در استفاده از شبکه های مجازی اشاره کرد و افزود: اولین تأثیرات محیطی که فرد دریافت می‌کند از محیط خانواده است و حتی تأثیرپذیری فرد از سایر محیط ها می‌تواند نشأت گرفته از همین محیط خانواده باشد.

ابوذری بیان کرد: والدین باید برای فرزندان خود زمان مشخصی اختصاص دهند و با حمایت غیر مستقیم خود و با در میان گذاشتن اثرات مخرب اینترنت و فضای مجازی از آسیب های که ممکن است فرزندان با آنها موجه شود اطا عات کافی را در اختیارشان بگذارند.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهاد های موثر باید در این زمینه در مدارس کارگاه های آموزشی برگزار کند.

سید رضایی یکی دیگر از شهروندان یزدی افزود: والدین، فرزندان را تحت نظارت کامل قرار دهند و در این راستا باید برنامه ریزی دقیق صورت گیرد و با ایجاد جدول زمان بندی استفاده از اینترنت و حتی بازی های کامپیوتری  هم کنترل شده باشد.

وی با بیان اینکه اعتیاد به این گونه شبکه ها، می تواند آسیب های روحی و روانی شدید به جوانان در جامعه وارد کند و جامعه را درگیر یک بحران وآسیب جدی کند اظهار کرد: دختران و پسران جوان که اطلاعات کافی از اثرات مخرب و آسیب های شبکه های مجازی ندارند شبکه مجازی تلگرامی اغفال می شوند و در گرداب آن غرق می شوند.

انتهی پیام/ه




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد