Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

از ماست که بر ماست؛

منشأ زیاده‌خواهی برخی نمایندگان مجلس را کجا باید جست وجو کرد؟


غلامعلی جعفرزاده نماینده اصلاح‌‍طلب مجلس ضمن اعتراض به حقوق و دستمزد برخی نمایندگان در مجلس گفت: زمانی در دانشگاه فقط می‌خوابیدم و ۸ میلیون می‌گرفتم.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزدرسا، خبر افزایش حقوق نمایندگان مجلس با واکنش های منفی زیادی همراه شد و بسیاری از کاربران فضای مجازی نسبت به این مسئله انتقاد کردند. برخی ها این موضوع را با حقوق کارگرانی مقایسه کردند که به زور حقوق شان به یک میلیون می رسد. اما در این بین، نکته جالب توجه واکنش برخی از نمایندگان مجلس در این رابطه بود.

غلامعلی جعفرزاده نماینده اصلاح‌‍طلب مجلس ضمن اعتراض به حقوق و دستمزد برخی نمایندگان در مجلس گفت: زمانی در دانشگاه فقط می‌خوابیدم و ۸ میلیون می‌گرفتم اما الان صبح تا شب و دور از خانواده مشغول کار هستم و این حقوق مجلس فاجعه است. بعدا نگویند چرا نماینده دزد شد. مدیر را باید تأمین کنید تا فساد ایجاد نشود. می‌گویند برای اسلام کار کن! تا کی؟

پروانه مافی عضو فراکسیون امید مجلس نیز در گفت وگویی اظهار داشت: مدافع افزایش حقوق نمایندگان هستم. ماهی شش میلیون تومان اجاره مسکن در شأن نماینده است؛ کاش خانه سازمانی هم می‌دادند.

محمدرضا تابش نائب رئیس فراکسیون امید و نماینده اردکان در مجلس نیز در این رابطه گفت: حقوق نمایندگان حتی پایین‌تر از آن چیزی است که در قانون مدیریت خدمات کشوری پیش‌بینی شده است. در این قانون آمده بود که باید به نمایندگان اضافه کار و فوق‌العاده ماموریت پرداخت شود که این مبالغ پرداخت نمی‌شود. باید از تسویه‌ حساب‌های جناحی و سیاسی کردن این قبیل موضوعات در جو ملتهب کنونی که می‌تواند منجر به سلب اعتماد مردم نسبت به نهادهای حاکمیتی گردد، پرهیز شود.

همچنین غلامرضا تاجگردون در رابطه با حقوق نمایندگان مجلس اظهار داشت: نماینده مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون خدمات مدیریت کشوری در تراز مدیران عالی کشور است و بر اساس این تراز اگر هیچ کاری هم نکند حقوقش بر اساس قانون، بیش از ۱۰ میلیون تومان است.

دكتر سیدعبدالباقی مدرسی فرزند شهید مدرس در واکنش به افزایش حقوق نمایندگان مجلس در مطلبی نوشت: تصور می‌كنم دوره چهارم بود و شاید شش ماهی از عمر مجلس می‌گذشت. یکی از روزها، نزدیك غروب، عده‌ای از نمایندگان به مناسبتی كه حالا فراموش كرده‌ام به خانۀ ما آمدند.

یكی از نمایندگان گفت: «حضرت آقا! من از طرف قاطبۀ نمایندگان استدعایی دارم كه امید دارم اجابت گردد.»

مدرس با همان سادگی و لهجۀ خاص خود پاسخ داد: «در ولایت ما ضرب‌المثلی هست؛ می‌گویند سلام لر بی‌تمنا نیست. بفرمایید چه مطلبی است؟»

آن نماینده اظهار داشت: «حضرت آقا مسبوقید كه حقوق نماینده مبلغ صدتومان است و این برای ادارۀ زندگی كم است. ترتیبی دهید كه مجلس، این مبلغ را به دویست تومان برساند.»

مدرس در جواب گفت: «نظر شما درست یا غلط، در مورد آن بحثی ندارم، ولی روزی كه انتخاب شدید مشخص بوده كه حقوق شما صد تومان است و با رضایت، وكالت را انتخاب كرده‌اید یا انتخابتان كرده‌اند. اگر حالا ناراضی هستید، باید استعفا بدهید و اعلام كنید كه ما با حقوق دویست تومان حاضریم قبول نمایندگی كنیم. اگر موكلین یا آن‌ها كه شما را انتخاب كرده‌اند، راضی شدند و باز به مجلس آمدید، حق دارید دویست تومان بگیرید. غیر از این هم راهی ندارید.»

امام خمینی(ره) در رابطه با رفتار نمایندگان مجلس می‌گویند: آن روزی که مجلسیان خوی کاخ‌نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزنده کوخ‌نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم.

نمایندگانی که با «تـکرار پوپولیستی» به مجلس راه یافتند و به قول یکی از اعضای فراکسیون امید که گفته بود «تقی به توقی خورد و ما هم نماینده مجلس شورای اسلامی شدیم» بدون برخوداری از شایستگی و صرفا با تبلیغاتی که سراسر بی‌اخلاقی و تهمت بود، به مجلس رسیدند؛ معلوم است که این چنین مواضعی هم اتخاذ می‌کنند و در شرایطی که مردم در تنگنای اقتصادی قرار دارند آن‌ها به دنبال افزایش حقوق‌شان هستند و در این قبال از مردم طلبکارند.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد