Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر صندوق بیمه کشاورزان یزد در ابرکوه عنوان کرد

بهره مندی بیش از 18 هزار کشاورز یزدی از خدمات صندوق بیمه اجتماعی


مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یزد گفت: هم اکنون 18 هزار و600 کشاورز این استان از خدمات صندوق بیمه اجتماعی بهره مند هستند.

به گزارش سرو ابرکوه، حسن ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد، درحاشیه نشست دهیاران و شوراهای روستاهای شهرستان ابرکوه در گفت و گو با ایرنا تعداد مشمولان خدمات این صندوق در استان یزد را 89 هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با فرهنگ سازی درخصوص اهمیت این بیمه و همکاری مردم و مسئولان تمامی این مشمولان عضو صندوق شوند.

ابراهیمی بابیان اینکه صندوق بیمه روستایی دارای سه مستمری از کار افتادگی، فوتی و بازنشستگی است ادامه داد: بیمه شدگان در صندوق بیمه روستایی می توانند باداشتن حداقل یک سال سابقه و 90 روز پیوستگی سابقه متصل به زمان ازکار افتادگی و یا فوت ازمزایای پرداخت مستمری به بازماندگان و ازکار افتادگی استفاده کنند.

این مسئول بابیان اینکه برای بازنشستگی نیاز به داشتن 15 سال سابقه بیمه پردازی و 65 سال سن است؛ خاطرنشان کرد: درصورتی که مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان تایید شود افراد با سن 70سال و سابقه 10سال بیمه می توانند بازنشسته شوند.

وی تصریح کرد: معرفی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برای مسئولان و رسانه های مختلف گروهی یک وظیفه و برای هر فرد جامعه نوعی صدقه جاریه است که امیدواریم این امر مهم محقق شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضرعضویت در این بیمه سقف سنی ندارد افزود: هر فرد بالای 18 سال بخصوص دانشجویان مرتبط با جامعه روستایی و عشایر می توانند با عضویت در این صندوق برای آینده خود برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد