Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

با هدف معرفی آثار تاریخی ناشناخته صورت گرفت

راه اندازی گروه مردم نهاد با نام پیشنهادی «دوستداران میراث ابرکوه»


تعدادی از علاقه مندان به حفظ میراث ملموس و ناملموس شهرستان، جهت شناسایی و معرفی این میراث، در قالب تشکل مردم نهاد، فعالیت خود را در ابرکوه آغاز کردند.

به گزارش سرو ابرکوه، ابرکوه؛ شهری تاریخی با قدمتی چند هزارساله است که بیش از 400 اثر تاریخی در نقاط مختلف آن وجود دارد، که متاسفانه بسیاری از آنها حتی برای اهالی شهرستان ناشناخته و گمنام مانده است.


در همین راستا تعدادی از علاقه مندان به میراث ملموس و ناملموس شهرستان، اقدام به راه اندازی تشکل مردم نهاد (ngo ( کردند، تا با  شناسایی و ثبت تاریخ شفاهی ابرکوه در این زمینه قدمی بردارند.


گروه مذکور با نام پیشنهادی«دوستداران میراث ابرکوه» به همت حامد اکرمی محقق و پژوهشگر ابرکوهی و دبیر اجرایی آن، ابتدا در قالب شبکه های اجتماعی تشکیل شد و در حال حاضر با 70 نفر عضو، فعالیت خود را به صورت عملی انجام می دهد.


گروه «دوستداران میراث ابرکوه» که قصد دارد کارشناسایی آثار و بناهای ناشناخته شهرستان را به صورت علمی و کارشناسی شده انجام دهد، فعالیت خود را چند هفته قبل از دهستان فراغه اغاز کرد. چرا که فراغه یکی از روستاهای هدف گردشگری ابرکوه و همچنین ورودی شهرستان، از سمت استان فارس به یزد می باشد.


برنامه این گروه که متشکل از کارشناسان علوم اجتماعی، کارشناسان مختلف در حیطه آثار تاریخی و... می باشد، هر هفته به صورت مستمر ادامه داشته و هزینه های آن بر عهده خود اعضاء گروه می باشد.


علاقه مندان می توانند جهت عضویت در تشکل مردم نهاد «دوستداران میراث ابرکوه» با شماره 9132509246 آقای اکرمی تماس حاصل نمایند.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد