Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه بخش بهمن:

مذاکره با اروپا وقت تلف کردن است/ دولت مراقب باشد به بهانه توسعه اقتصادی، توان نظامی را تضعیف نکند


امام جمعه بخش بهمن گفت: دولت باید مراقب باشد به بهانه توسعه اقتصادی، توان نظامی و امنیتی خود،که ضامن بقای کشور است تضعیف نکند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های نماز جمعه امروز مهردشت ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و یکی از نیازهای ضروری امت اسلامی، نزدیکی به قرآن و عمل به دستورات قرآن است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به بیان مقام معظم رهبری(مدظله) در جلسه محفل انس با قرآن گفت: مشکلات دنیای اسلام از جمله شرایط تاسف بار فلسطین و جنایات رژِیم صهیونیستی به ویژه در روزهای گذشته ، نتیجه دوری امت اسلامی از قرآن است، اگر امت اسلامی به قرآن معتقد بود و عمل کرده و به مظلوم کمک میکردند و در مقابل ظالم می ایستادند.

خطیب جمعه مهردشت تاکید کرد: از کشورهای اسلامی خصوصا آل سعود که ادعای خادم بودن حرمین شریفین را دارند انتظار میرود در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم فلسطین موضع بگیرد.

علیزاده در انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی گفت: در هفتادمین سالگرد تشکیل رژیم صهیونیستی که به روز نکبت نام گذاری شده است انتقال سفارت آمریکا به قدس با چراغ سبز آل سعود و دیگر مزدوران برخی کشورهای عربی منطقه با قربانی کردن بیش از  70 فلسطینی و زخمی کردن جمعی زیادی از آنها صورت گرفت.

وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب(مدظله)، فلسطین به توفیق الهی و به اذن خدا، از دست دشمنان خلاص خواهد شد چون بیت المقدس پایتخت فلسطین است و آمریکا و نوکرانش در قبال این حقیقت هیچ غلطی  نمی توانند بکنند.

خوش خدمتی ذلیلانه آل سعود برای یهودیان خنجری بر قلب خود خواهد بود
حجت الاسلام علیزاده تاکید کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس، خیانت آشکار مثلث شوم آمریکا، آل یهود و آل سعود برای یهودی سازی قدس شریف است؛ آل سعود با این خوش خدمتی ذلیلانه به دنبال حفظ و حراست حکومت لرزان خود می باشد اما این خنجری که سعودی ها در آینده ای نزدیک بر قلب خودشان فرود خواهد آمد و آن ها را به زباله دان تاریخ خواهد فرستاد.

این مقام مسئول به مساله برجام و ادامه مذاکره با اروپا اشاره کرد و گفت: اگر دولت قصد دارد با کشورهای اروپایی قرارداد ببندد باید تضمین عملی بگیرد وَالّا این ها همان کار آمریکا را خواهند کرد و اگر نتوانست تضمین قطعی بگیرد، دیگر نمی‌شود برجام را ادامه داد گر چه که رهبر انقلاب، این سه کشور را هم غیر قابل اعتماد دانستند.

علیزاده به سفر اخیر دکتر ظریف به بروکسل برای مذاکره با طرف های دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: دولتمردان باید بدانند آمریکا و اروپا دستشان در دست هم می باشد و نباید اینقدر به دشمن خوش گمان بوده و اعتماد کنند.

مذاکره با اروپا وقت تلف کردن است
وی تاکید کرد: از اروپا هم آبی برای ما گرم نمی شود و مذاکره با اروپا وقت تلف کردن است؛ اروپایی هایی همانگونه که خودشان میگویند دنبال این هستند که برجام 2 را رقم بزنند و بار دیگر ایران را پای میز مذاکره بنشانند ومسئله موشکی و دفاعی کشور را مطرح کنند لذا دولت باید مراقب باشد به بهانه توسعه اقتصادی، توان نظامی و امنیتی خود،که ضامن بقای کشور است تضعیف نکند.

علیزاده افزود: در ماه های گذشته اروپایی ها طرحی را مطرح کردند که هم ایران و هم آمریکا از مواضع خود کوتاه بیاید، ایران برنامه موشکی و مستشاری خود را در منطقه محدود کند و آمریکا هم از تحریم جدید و خروج برجام خوداری کند.

وی تصریح کرد: اگر چه طرح اروپا، مورد تایید ترامپ قرار گرفت اما به وعده انتخاباتی خود عمل کرد و از برجام خارج شد، از طرفی زمینه را برای ایجاد یک توافق جدید که همان محدودیت دفاعی و موشکی باشد فراهم کرد؛ دولتمردان نباید عزت ملت را به ذلت بکشانند چرا که اروپایی ها  اگر تضمین هم بدهند که نمی دهند به تضمین آنها اعتمادی نیست.

حذف دلار از معاملات اقتصادی یکی از راه های برون رفت از تحریم ها
خطیب جمعه مهردشت هدف دشمن از این برنامه ها را زمین گیر کردن جمهوری اسلامی به وسیله تحریم اقتصادی عنوان کرد و گفت: یک راه برون رفت از تحریم اقتصادی که بارها مقام معظم رهبری فرمودند حذف دلار است.

علیزاده تاکید کرد: رهبر انقلاب در شهریورماه 95 به این مساله تاکید داشتند که اگر مسئولین و مردم بتوانند ارزش دلار را بشکنند کشورهای دیگر هم نجات داده اند، اما متاسفانه با وجود درخواست کشورهای مختلف درخصوص حذف دلار از معاملات اقتصادی، همچنان این موضوع اجرایی نمیشود.

وی در پایان به انتخابات لبنان ، عراق و تونس و موفقیت اسلام گرایان و مجاهدین اشاره کرد و گفت: این پیروزی ها موجب خشم و عصبانت آمریکا و عربستان شده است چون با همه پول هایی که خرج کردند نتوانستد که به خواسته خود برسند.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد