Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در یکصد و دوازدهمین شب شعر و موسیقی؛

وصف حال شهردار ابرکوه در قالب شعر طنز + تصویر


صدو دوازدهمین برنامه شب شعر و موسیقی به میزبانی شهرداری و شورای شهر ابرکوه برگزار شد که طی آن شهرداری شعری طنز در وصف حال خودش سرود.

به گزارش سرو ابرکوه، شهرداری و شورای شهر ابرکوه در صد و دوازدهمین شب شعر و موسیقی میزبان شاعران، هنرمندان، فرهیختگان و عموم مردم شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند.

حسین حاتمی شهردار ابرکوه ضمن خوشامدگویی به حضار اظهار کرد: اکثریت مردم شهرداری را نهادی می دانند که تنها در راه ساخت و سازو عمران فعالیت می کند؛ اما در واقع چنین نیست و شهرداری در کنار تلاش بی وقفه جهت عمران و شهرسازی، از توجه به عرصه فرهنگ و هنر غافل نمانده و همواره به مسائل فرهنگی توجه ویژه ای مبذول داشته است. 

حاتمی مژده ای هم برای شهروندان و هنرمندان ابرکوه داشت و گفت: به زودری مرکز ابرکوه شناسی که اساسنامه آن به تصویب رسیده، به عنوان یک نهاد مردمی، به همت شهرداری و شورای شهر حیات خود را آغاز می نماید.

وی نسبت به عملکرد مثبت این مرکز در عرصه شناساندن فرهنگ اصیل و کهن ابرکوه، انجام پژوهش و سایر خدمات ارزنده دیگر ابرازامیدواری کرد.

شهردار خوش ذوق ابرکوه این بار در جایگاه یک شاعر و هنرمندی توانا، قطع شعری طنزآمیز در وصف خود و مشکلات شغلی اش سروده و به حضار تقدیم کرد:


من ندانم عقوبت چه عمل،  دست ما را به این گنه آغشت

من شدم شهردار و هر شاکی، رفته سویم نشانه با انگشت

بین هر مشکلی و من ربطی است، می برم بار این ستم بر پشت

گاهگاهی دچار طعنه و فحش، این همه عز و رتبه ما رو کشت

بسکه تا نیمه شب نمی روم ، می خورم از عیال گاهی مشت

به کدامین جناب استغاثه کنم؛ به محمد ،مسیح یا زرتشت

دست شورای شهر درد نکند،  که چنین نان به سفره ما گٌشت

انتهای پیام/ م.ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد