Skip to Content

برخلاف وعده تکمیل تا نوروز 96؛

لاین دوم «محور ورودی اشکذر» از استانداردهای لازم برخوردار نیست


یکی از شهروندان اشکذر با بیان اینکه این جاده استانداردهای لازم یک جاده مواصلاتی را ندارد، گفت: چند سال است که این جاده مشکلات زیادی را در رفت و آمد مردم به وجود آورده و این مشکلات هزینه هایی را به آن ها تحمیل کرده است.

به گزارش خبرنگار نسیم صادق، راه‌های اصلی همواره جزو زیرساخت های مهم در توسعه اقتصادی بوده و توسعه راه‌های آسفالته نقش مهمی در تجارت بین شهر ها دارد. دولت ها‌ برنامه‌های پرهزینه‌ و متعددی را در بهبود کیفیت زیرساخت‌های راه کشور انجام داده‌اند اما این امر به تنهایی نتوانسته مشکلات و معضلات جاده های کشور را حل کند به طوری که کیفیت پایین جاده های کشور با ایجاد استهلاک هزینه های زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

ایام نوروز نیز یکی از پر ترافیک ترین ایام سال است و حج بالایی از مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور به استان یزد سفر می کنند. جاده ترانزیتی «سنتو» حد فاصل اشکذر تا زارچ از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست به طوری که نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره قبل نیز شخصا پیگیر بازسازی این راه جاده ای بود و با پیگیری های به عمل آمده تنها یک باند برگشت آن به سمت اشکذر مورد بررسی و مرمت قرار گرفت.

«میرجلیلی» رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اشکذر قبلا در گفت وگو با خبرنگار نسیم صادق، با بیان اینکه برای تکمیل این طرح نیاز به بودجه داریم، گفته بود: "یک ملیارد و 800 میلیون تومان برای لاین اول این جاده هزینه شد که به علت عدم پرداخت کامل هزینه به پیمانکار طرح، ادامه کار متوقف شد. وی با بیان اینکه هزینه کل طرح 4 میلیارد و هشتصد میلیون تومان برآورد شده است، گفت: منتظر بودجه استان هستیم و پیش بینی می شود که تا پایان امسال لاین دوم این جاده هم روکش آسفالت شود."

ترک های عمقی، چاله های کوچک و بزرگ و ناهمواری های سطحی ازجمله مشکلاتی است که رانندگان استفاده کننده از این جاده با آن رو به رو هستند.

«کریمی» یکی از شهروندان اشکذر با بیان اینکه این جاده استانداردهای لازم یک جاده مواصلاتی را ندارد، گفت: چند سال است که این جاده مشکلات زیادی را در رفت و آمد مردم به وجود آورده و این مشکلات هزینه هایی را به آن ها تحمیل کرده است.

وی با اشاره به ساییدن لاستیک اتومبیل ها در شیارهای بد آسفالت جاد گفت: این تنها یکی از موارد مشکل زا است و خرابی جلوبندی ماشین در اثر ناهمواری های موجود در سطح جاده باعث تحمیل هزینه هایی به رانندگان جاده می شود.

کریمی با بیان اینکه جاده حدفاصل اشکذر تا یزد، تنها جاده ای است که در فاصله یزد تا اردکان از کم ترین کیفیت ممکن برخوردار است، گفت: امیدواریم تا پایان سال همچون سال گذشته شاهد مرمت لاین دوم این جاده باشیم تا در نوروز مشکلی در خصوص راه های شهرستان نداشته باشیم.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.