Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه بخش بهمن مطرح کرد

استکبار ستیزی و ولایت مداری شاخصه انقلابی ماندن/شبکه های مجازی؛ علت تزلزل در خانواده ها


امام جمعه بخش بهمن گفت: شاخصه انقلابی گری و انقلابی ماندن استکبار ستیزی و ولایت مداری است باید در برابر زورگویان و کسانی که با ولایت زاویه دارند ایستاد.

به گزارش سرو ابرکوه، محفل انس و مودت بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه با حضور بسیجیان و خانواده های آنان در تالار قصر مهردشت برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در تفسیر دعای روز دهم ماه مبارک رمضان گفت: در فراز دوم این دعا از خداوند می خواهیم سعادت و خوشبختی را نصیب انسان ها کند، مسئله سعادت انسان دو نوع است، سعادت دنیوی و اخروی؛ سعادت دنیوی بنا به نقل حضرت رسول اکرم(ص) در چهار چیز است: همسر صالح، فرزند صالح، مرکب خوب و خانه خوب.

وی در تبیین این حدیث گفت: بر طبق آیات قرآن هدف از تشکیل زندگی، رسیدن به آرامش و دور شدن از اضطراب است، برای خوشبختی نیاز به آرامش داریم، مادیات سبب آسایش است اما باعث آرامش نیست. سیره اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم، مودت در قلب و رحمت در ظاهر است؛ قرآن می فرماید: و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها، جعل بینکم موده و رحمه؛ باید با ابراز عشق و محبت در خانواده ها مودت را در قلب ها تقویت کنیم.

شبکه های مجازی قانون مودت بین خانواده ها را از هم پاشیده است

علیزاده تصریح کرد: یکی از مهمترین آسیب های خانواده های امروز، فضای مجازی است که قانون خانواده را از هم پاشیده است، اعضاء خانواده باید برای استفاده از فضای مجازی وقت گذاشته و بقیه زمان را در کنار یکدیگر باشند. خانواده های امروز که گرفتار فضای مجازی هستند، درکنار هم هستند اما نسبت به هم بیگانه اند.

امام جمعه بخش بهمن به همه خانواده ها توصیه کرد: آسیب دیگر فضای مجازی سلب اعتماد بین اعضاء خانواده است، افراد گوشی های خود را از یکدیگر مخفی می کنند، این بسیار خطرناک است.

وی افزود: چه بسیار خانواده هایی که با همین شبکه ها از هم پاشیده اند چون تصاویر و فیلم هایی که رد و بدل می شود مناسب نیست. لزومی ندارد برای فرزندانی که به سن بلوغ نرسیده اند تلفن همراه تهیه شود.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: در اسلام به خانواده ها امر شده است که با یکدیگر صحبت کنند، از هم تقدیر کرده و کنار هم بنشینند؛ این ها لازمه خانواده است اما امروز به دلیل گسترش شبکه های مجازی، خانواده ها از هم فاصله گرفته اند، اینکه در قرآن زن و مرد به لباس تشبیه شده اند به این دلیل است که لباس همیشه همراه انسان است و او را از عیب ها، گرما و سرما حفظ می کند ولی شبکه های مجازی این ویژگی زن و مرد را سلب کرده است.

وی در بیان دیگر علائم خوشبختی در دنیا گفت: یکی دیگر از علائم خوشبختی دنیوی، فرزند صالح است که مایه زینت خانواده است، باید به همان صورت که نسبت به دنیای فرزندانمان حساسیت داریم به فکر آخرت و معنویت آنها هم باشیم، در روایات آمده است که در آخرت فرزند انسان به خاطر تربیت ناصحیح و لقمه حرام از وی شکایت می کند.

شاخصه انقلابی گری و انقلابی ماندن استکبار ستیزی و ولایت مداری است
علیزاده در بیان علامت خوشبخت انسان در آخرت عاقبت به خیری او را عنوان کرد و گفت: خیلی ها در ابتدای عمرشان در رکاب امام علی علیه السلام بودند اما در کربلا مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند؛ امروز نیز عده ای در ابتدای انقلاب با امام خمینی(ره) بودند اما امروز در رکاب دشمنان انقلابند. انقلابی بودن مهم نیست انقلابی ماندن مهم است.

وی به توصیه رهبر انقلاب بر لزوم حفظ روحیه انقلابی و تقویت آن تاکید کرده و بیان کرد: عده ای که در اوایل انقلاب زندان رفته و شکنجه شدند امروز مقابل نظام و رهبری ایستاده اند و آب به آسیاب دشمن می ریزند؛ این عاقبت به خیری نیست.

این مقام مسئول افزود: شاخصه انقلابی گری و انقلابی ماندن استکبار ستیزی و ولایت مداری است؛ استکبار ستیزی سند قرآنی دارد، کتاب الهی امر می کند تا زمانیکه کشوری روحیه زورگویانه داشته باشد باید با روحیه استکبار ستیزی در مقابل او بایستیم، کسی که با ولایت زاویه دارد نمی تواند انقلابی باشد و باید در برابر چنین کسانی ایستاد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد